Τετάρτη, 9 Μαρτίου 2011

Τα του Καίσαρος σ'εμάς, και τα του Θεού... δε μας νοιάζει!


Μία από τις σημαντικότερες ρήσεις του Χριστού, κατά τη γνώμη μου, βρίσκεται στο κατά Ματθαίον 22:15 έως 22:22, όπου οι Φαρισαίοι, για να Τον παγιδεύσουν, στέλνουν κάποιους μαθητές τους να Τον ρωτήσουν αν είναι σωστό να πληρώνουν φόρο στον Καίσαρα ή όχι. Ο Χριστός τους λέει τότε ψύχραιμα «Δείξτε μου το νόμισμα με το οποίο πληρώνετε τον φόρο», και όταν Του το δείχνουν, τους  ρωτάει «Τίνος είναι αυτή η εικόνα και η επιγραφή;», και του απαντάνε «Του Καίσαρα!», και τότε ο Ιησούς λέει το γνωστό:

Ἀπόδοτε οὖν τὰ Καίσαρος Καίσαρι καὶ τὰ τοῦ Θεοῦ τῷ Θεῷ
Δηλαδή, να δίνετε αυτά που είναι του Καίσαρα στον Καίσαρα, και αυτά που είναι του Θεού, στον Θεό.

Προσέξτε λίγο την διατύπωση: Δεν κάθεται να το συζητήσει, δεν τους ρωτάει πόσο φόρο πληρώνουν και να υπολογίσει αν είναι δίκαιος ή όχι, τίποτα από αυτά! Δηλώνει ξεκάθαρα ότι μόνο τα του Θεού τον ενδιαφέρουν!

Τι κάνει όμως σήμερα η Εκκλησία; (του Χριστού, υποτίθεται!)

Πόσο καιρό έχετε να ακούσετε από την επίσημη Εκκλησία κάτι που να είναι πραγματικά του Θεού; Εγώ προσωπικά, πολύ!
Μόνο δική μου εντύπωση είναι, ή δείχνει να ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με τα του Καίσαρος, και μάλλον αδιαφορεί για τα του Θεού;

Προσέξτε, δεν αμφισβητώ το υπαρκτό φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας . Σίγουρα όμως είμαι της γνώμης ότι θα μπορούσε να είναι πολύ σημαντικότερο, και υπάρχουν πολλοί παγκόσμιοι οργανισμοί απείρως ικανότεροι στην πραγματοποίηση φιλανθρωπικού έργου απ’ ότι η Ελληνική Εκκλησία. Και ο George Soros διατηρεί φιλανθρωπικά ιδρύματα. Μήπως να κατεβάσει ο κόσμος από τα εικονοστάσια την Παναγία και να βάλει τον Soros;
Ούτε αμφισβητώ το ότι η Θρησκεία αποτελεί στήριγμα και οδηγό ενδεχομένως στη ζωή πολλών ανθρώπων. Άλλο η Θρησκεία όμως και η πίστη του καθενός, και άλλο η Εκκλησία.

Θέλω απλά να επισημάνω, ότι οι ίδιοι οι ιεράρχες, όταν απευθύνονται στο λαό, δίνουν την εικόνα ότι τους είναι παγερά αδιάφορο αν θα σωθούν οι ψυχές των πιστών, και αν θα αγαπάμε αλλήλους!

Πότε τους  θυμάστε να φωνάζουν και να βγαίνουν στα κανάλια;
  • Για να μας καλέσουν σε αλληλεγγύη σε ανθρωπιστικές κρίσεις; Όχι!
  • Για να καταγγείλουν αδικίες εις βάρον συνανθρώπων μας; Όχι!
  • Για να καταγγείλουν ρατσιστικές και μισαλλόδοξες φωνές; Όχι βέβαια! Και μάλιστα, όχι απλά δεν τις καταγγέλουν, αλλά υπερβολικά συχνά οι φωνές αυτές προέρχονται από την ίδια την Εκκλησία!

Πότε τους ακούσαμε να φωνάζουν;
  • Για τις ταυτότητες.
  • Για την «Κάρτα Του Πολίτη».
  • Για την φορολόγηση της Εκκλησίας.
  • Για την ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας.
  • Για το μάθημα των Θρησκευτικών.
  • Για το μάθημα της Ιστορίας!

Και ρωτάω λοιπόν εγώ: Τι είναι όλα τα παραπάνω; Του Καίσαρος ή του Θεού;

Έχω άδικο αν υποστηρίξω ότι η Εκκλησία της Ελλάδος σήμερα, έχει... «παρερμηνεύσει ελαφρώς» το Ματθ.22:21 και το διαβάζει ως «Τα του Καίσαρος σ'εμάς, και τα του Θεού δε μας νοιάζει!»;

Θεωρείτε ότι υπερβάλω; Δεν νομίζω ότι υπάρχει καλύτερη πηγή - απόδειξη για τα λεγόμενά μου, από τα ανακοινωθέντα της ίδιας της Ιεράς(!) Συνόδου:

Θα δυσκολευτείτε πάρα πολύ να βρείτε έστω ένα ανακοινωθέν που να καλεί τον κόσμο σε κάτι «Του Θεού»...  Ένα ανακοινωθέν που να περιέχει λόγια αγάπης, ελέους, συγχώρεσης!

Μα επιτέλους, δεν καταλαβαίνουν πόσο βάναυσα προσβάλλεται ο κάθε πιστός Χριστιανός, όταν τους βλέπει να ξεκινάνε συνόδους στο όνομα της Αγίας Τριάδας, να ζητάν την επίκληση του Αγίου Πνεύματος, ώστε να συζητήσουν τελικά για κτηματομεσιτικά, φορολογικά και πολιτειακά; Τι δουλειά έχει το Άγιο Πνεύμα με τα κτήματα και τους  φόρους; Τι δουλειά έχει με το τι γράφουν οι ταυτότητες;

Ας έρθουμε και στο σήμερα, στην τρέχουσα επικαιρότητα:  Έχετε ακούσει την Εκκλησία της Ελλάδας να πει μια λέξη για τους 300 μετανάστες απεργούς πείνας; Το έψαξα αρκετά στο ίντερνετ, και οι αναζητήσεις για μετανάστες και  εκκλησία μου έδωσαν τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα απ’ ότι θα περίμενε κάποιος από έναν θεσμό της αγάπης...

Να ποιο θέμα τους ένοιαξε πρόσφατα: «Η επιχειρούμενη προσπάθεια  διαστρεβλώσεως της Νεοελληνικής Ιστορίας με διάφορους τρόπους». Το πλήρες κείμενο μπορείτε να το βρείτε στο λινκ που έδωσα παραπάνω. Δεν θα δείτε φυσικά τίποτα το συγκεκριμένο, καμία ευθεία αντιπαράθεση με αυτούς που επιχειρούν την διαστρέβλωση, ούτε φυσικά κατονομάζονται οι διαστρεβλωτές. Έτσι, θολά κι αόριστα, μια «επιχειρούμενη προσπάθεια», με «διάφορους τρόπους», και φαντάζομαι από τώρα τους νεοκόρους  που θα μοιράζουν το φυλλάδιο, να κλείνουν το μάτι και να λένε «Ξέρεις για ποιους μιλάει ε; Αυτούς που είπαν τον Κολοκοτρώνη ανώμαλο!» και να σταυροκοπιούνται κάμποσες φορές να φύγει το κακό από πάνω τους.

«Καλά αυτό σε πείραξε;» θα ρωτήσει ενδεχομένως κάποιος. Όχι, αν όλα τα άλλα ήταν τέλεια, αυτό θα ήταν ασήμαντο πταίσμα, και όχι απλά δεν θα το ανέφερα, ούτε θα το σκεφτόμουν. Αλλά όταν ο κόσμος φτωχαίνει ολοένα και περισσότερο, φωνάζει, εξεγείρεται,  η χώρα έχει πάρει την κάτω βόλτα, κάποιοι άνθρωποι πεθαίνουν από πείνα, εσύ μου τυπώνεις τετρασέλιδα φυλλάδια για να διαμαρτυρηθείς για την «επιχειρούμενη προσπάθεια  διαστρεβλώσεως της Νεοελληνικής Ιστορίας με διάφορους τρόπους», ε πώς να το κάνουμε; Είσαι προκλητικότατος!

Αν μη τι άλλο, με τη σημερινή στάση της η Εκκλησία, αποδεικνύει ακριβώς αυτά που λένε όσοι την κατηγορούν. Ότι δηλαδή δεν έχει καμία απολύτως επαφή με το λαό, με τα προβλήματα του, με τις αγωνίες του, και ότι όσο οι δωρεές συνεχίζουν να έρχονται και τα προνόμιά τους παραμένουν ακλόνητα, πέρα βρέχει!  Η ίδια ακριβώς συμπεριφορά δηλαδή που της καταλογίζεται κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας! Όσο τα προνόμιά τους ήταν στη θέση τους,  και όσο τα παγκάρια γέμιζαν από το υστέρημα του κοσμάκη, λίγο τους ένοιαζε αν ήταν Σουλτάνος ή Βυζαντινός Αυτοκράτωρ στο θρόνο!

Αν η εκκλησία δίνει τέτοια εικόνα σήμερα, τώρα, στην ελεύθερη Ελλάδα, όπου όχι απλά καταπίνει την κάμηλο, αλλά κοπάδια ολόκληρα καμήλων καταπίνει, αρκεί να μην θίγονται τα συμφέροντά της, και διυλίζει μέχρι και...  το αυγό του κόνωπα, αν θεωρήσει ότι θίγονται, γιατί να πιστέψει κανείς ότι ήταν μπροστάρης του αγώνα το 1821;

Το μόνο που είναι ικανό να λύσει την Ιερά σιωπή των Ιεραρχών είναι κάποιος να τολμήσει να θέσει θέματα Εκκλησιαστικής Περιουσίας, φορολόγησης της Εκκλησίας, ή κάποιος να σκεφτεί να ακουμπήσει ένα από τα πολλά πλοκάμια τους μέσα στο Ελληνικό κρατικό σύστημα, από Παιδεία μέχρι ... Πολεοδομία! Το ξέρετε ότι η Πολεοδομία Πεντέλης έκρινε τον εαυτό της αναρμόδιο για φερόμενες αυθαιρεσίες της Μονής, και παρέπεμψε το θέμα στην επιτροπή ναοδομίας της Ιεράς (ιεροτάτης θα έλεγα!) Συνόδου; Το διανοείστε; Η καθ’ ύλην αρμόδια Κρατική επιτροπή, κρίνει τον εαυτό της αναρμόδιο και το παραπέμπει στην Εκκλησία! Διαβάστε να φρίξετε:  http://roides.wordpress.com/2011/03/08/8mar11b/ 

Επιτέλους αυτός ο χωρισμός Εκκλησίας  - Κράτους πότε θα γίνει; Δεν νομίζετε ότι άργησε λίγο; (κανα δυο αιώνες μήπως;)

Μια πρότασή μου:  Θεωρεί η Εκκλησία ότι πρέπει να έχει την περιουσία που έχει, να την διαχειρίζεται, να την αυξάνει, κτλ; Λαμπρά, ουδεμία αντίρρηση, στο κάτω κάτω υποστηρίζουν πως ότι έχουν το διαθέτουν για καλούς σκοπούς, έτσι;
Ας φτιάξουν μία εταιρεία, π.χ. «Διαχειρίστρια Εκκλησιαστικής Περιουσίας Α.Ε.»  για να ασχολείται με αυτά τα θέματα! Να έχει Δ.Σ., μετόχους, να δημοσιεύει ισολογισμούς, να πληρώνει φόρους (έστω με τις νόμιμες φοροαπαλλαγές λόγω ανθρωπιστικού έργου),  όπως κάθε νόμιμη επιχείρηση!

Όταν βλέπω σταυροκοπήματα και προσευχές να προηγούνται συνεδριάσεως ρασοφόρων, θα ήθελα η συνεδρίαση που ακολουθεί να έχει κάτι να πει για την σωτηρία της ψυχής μας, και όχι της τσέπης τους.

4 σχόλια:

  1. Είσαι σωστός Στέλιο. Πολύ σωστός. Η εκκλησία όμως βάλλεται δικαίως αλλά και αδίκως σήμερα, και δυστυχώς αντιδρά με τον λάθος τρόπο. Πάντως δεν φταίει η εκκλησία για την κατάντια της χώρας. Μπορεί να φταίει για την οπισθοδόμηση (πράγμα που είναι συζητήσιμο αν είναι καλό ή κακό), για την πολιτική ανευθυνότητα και υποκρισία όμως δεν φταίει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σαφέστατα Onoma και δεν φταίει η εκκλησία για τη κατάντια της χώρας!
    Εκνευρίζομαι όμως που κανείς εκ μέρους της Εκκλησίας δεν βγαίνει επισήμως και να κάνει έτσι ενδεικτικά μια ελάχιστη πρωτοβουλία προς την καλυτέρευση της κατάστασης στην χώρα!
    Ας βγουν και ας πουν οτι χαρίζουν μερικές χιλιάδες στρέμματα ξέρω γω στο κράτος, ή σε φτωχούς αγρότες, ή δεν ξέρω κι εγώ τι.
    Ας βγουν και να επιδείξουν αλληλεγγύη στους αδύναμους αυτή της χώρας, και όχι μόνο στον... Ψωμιάδη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στέλιο, το πρόβλημα μας δεν είναι οικονομικό. Είναι πνευματικό, είναι πρόβλημα έλλειψης αξιών κτλ. Οι πιο "προχωρημένες" κοινωνίες έχουν ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα, αλλά λόγω της ισχύος τους δεν εμφανίζεται αυτή τη στιγμή. Εμείς πιστεύω είμαστε στην ευχάριστη (ναι ευχάριστη) θέση να είμαστε μια κοινωνία στο μεταίχμιο ανάμεσα στην "Δύση" και την "Ανατολή" (να το πω με όρους μεταφορικούς). Έχουμε έτσι την μοναδική δυνατότητα μπολιάσουμε με πνευματικότητα της Δύση ή να εκσυγχρονίσουμε την Ανατολή. Αυτό πρέπει να κάνουν οι θεσμοί μας, είτε είναι εκκλησία, είτε είναι Πανεπιστήμιο είτε είναι πολιτική. Ο ρόλος της Εκκλησίας είναι να μας δείχνει τον δρόμο πρς τα πάνω. Ο ρόλος του Υπουργείου Οικονομικών είναι να μας πεί που πήγαν τα λεφτά. Ας κάνει ο καθένας καλά της δουλειά του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αμήν και πότε! Αυτό περιμένω να δω... Να κάνει ο καθένας καλά τη δουλειά του... Και νομίζω ότι αν γίνει ποτέ ο χωρισμός Εκκλησίας - κράτους, θα μπορέσει επιτέλους και η Εκκλησία να κάνει τη δουλειά της, απερίσπαστη από τα διάφορα... πάρεργα που σήμερα φαίνεται να την απασχολούν σχεδόν αποκλειστικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή