Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011

Άλλο εθνικοί μύθοι, και άλλο εθνικά μίση


Ακούγεται συχνά τώρα τελευταία, ότι δεν θα έπρεπε κάποιοι να προσπαθούν να καταστρέψουν τους "εθνικούς μας μύθους" και να μην σπιλώνουν εθνικά σύμβολα.

Εν μέρει συμφωνώ.
Αν κάποιος ξέρει ροζ ιστορίες για την Μπουμπουλίνα, ας τις κρατήσει για τον εαυτό του. Το αν ο Μέγας Αλέξανδρος είναι γκέι ή όχι δεν νοιάζει κανέναν.
Το αν το γαλανόλευκο της σημαίας μου επελέγη ώστε να μοιάζει με την Βαυαρική, να με συγχωρεί αυτός που μου το πληροφόρησε, μπράβο του που έχει τέτοιες γνώσεις, αλλά δεν με ενδιαφέρει ποσώς, ούτε με κάνει να σέβομαι την σημαία μου λιγότερο, ούτε να χαίρομαι λιγότερο όταν τη βλέπω να κυματίζει.

Άλλο όμως οι εθνικοί μύθοι, που κάποιοι πραγματικά είναι απαραίτητοι, και άλλο τα εθνικά Μίση!



Ήμουν σε ένα τραπέζι πριν κάποιες εβδομάδες, και δεν θυμάμαι πως πήγε η κουβέντα στην λέξη "άτι", οπότε τελείως αθώα εγώ τους λέω ότι προέρχεται από την τουρκική "at".
Ε δεν μπορείτε να φανταστείτε τι έγινε! Δύο κυρίες του τραπεζιού (δικηγόροι αμφότερες) αντέδρασαν λες και τις έβρισα!
"Όχι βέβαια, κάνεις μεγάλο λάθος" μου λέει η μία "είναι αρχαίο ελληνικό!", και η άλλη συμπληρώνει "και στον Όμηρο αναφέρεται: γοργοπόδαρα άτια"
Μάταια προσπάθησα να ψελίσω ότι απ' ότι θυμόμουν, έτσι αναφερόταν στη μετάφραση και όχι στο γνήσιο, και ότι απ'ότι ήξερα το αρχαίο ήταν "ίππος", αμέσως με κατακεραύνωσαν "όχι όχι, οι Τούρκοι το πήραν από μας! Είναι αρχαίο!"

Δεν επέμεινα, στο κάτω κάτω ήταν απόφοιτες Θεωρητικών σχολών, εγώ είμαι Φυσικός και προγραμματιστής Η/Υ, οπότε κάτι παραπάνω θα ήξεραν.
Όμως δεν μου κολλούσε. Όσο και να το σκεφτόμουν δεν έβγαινε νόημα. Δεν μου έμοιαζε καθόλου αρχαιοελληνικό ως λέξη, και θεωρούσα παράλογο μία φυλή νομάδων που πραγματικά ζούσε με τα άλογα, να μην είχε λέξη για αυτά και να δανείστηκε την Ελληνική.

Πραγματικά τελικά είχα δίκιο, και η λέξη άτι έρχεται από το Τουρκικό at, αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία. Αυτό που έχει σημασία είναι η αντίδραση δύο μορφωμένων, πολιτισμένων και πολυταξιδεμένων κυριών στο ενδεχόμενο να είναι η λέξη τουρκική!

Αν το σκεφτείτε λίγο θα θυμηθείτε εκατοντάδες παρόμοια παραδείγματα από τη ζώη σας, ο καθένας από εσάς. Το αντιτουρκικό μίσος είναι τόσο βαθιά ριζωμένο στο λαό μας, που ακόμα και τόσο απλά πράγματα όπως το παραπάνω, μας κάνουν να επαναστατούμε!

"Ποιος φταίει γι' αυτό όμως;" θα πουν κάποιοι. Ποιος φταίει άραγε; "Μα οι Τούρκοι φυσικά" θα απαντήσουν.
Φταίνε όμως όντως αυτοί;

Μήπως φταίει λιγάκι και το σχολείο μας;

Τελειώνουν τα παιδιά το Γυμνάσιο και θεωρούν ότι οι Έλληνες την περίοδο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας την πέρασαν κρυμμένοι σε σπηλιές και βουνοκορφές, και μάθαιναν τα Ελληνικά γράμματα σε κρυφά σχολειά.
Ότι 400 και πλέον χρόνια (στη Μακεδονία μέχρι πολύ πρόσφατα) ζούσαμε κυνηγημένοι.
Ότι δεν υπήρχαν πολιτιστικές επαφές με τους Τούρκους, ο Ελληνικός πολιτισμός έμεινε άφθαρτος και απαράλλαχτος δια μέσω των αιώνων, ούτε και αναμίξεις πληθυσμών υπήρξαν.
Ότι οι Τούρκοι ήταν αμόρφωτοι, πολεμοχαρείς και αιμοδιψείς. Το μόνο που τους ενδιέφερε ήταν να σφάξουν, να βιάσουν, και να προσηλυτίσουν στο Ισλάμ.

Ε δεν είναι έτσι όμως. Τα παραπάνω είναι από υπερβολές με κάποια βάση στην αλήθεια, έως και τερατώδη ψέματα, που μόνο σκοπό έχουν την καλλιέργεια μίσους.

Οι Οθωμανοί που κατέκτησαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία δεν είναι οι νομάδες Τούρκοι του 8ου αιώνα.
Είχαν πολλούς αιώνες να απορροφήσουν στοιχεία απ' τη γνώση και τη κουλτούρα των λαών της Ανατολίας, και φυσικά και των Ελλήνων (κυρίως των Ελλήνων).
Στις αυλές των σουλτάνων υπήρχαν ποιητές, φιλόσοφοι, και επιστήμονες (φυσικά πολλοί απ' αυτούς Έλληνες, ή Πέρσες, αλλά όχι όλοι φυσικά).

Η κατάκτηση των Βυζαντινών επαρχιών δεν έγινε με ωμή κτηνώδη δύναμη, ούτε έγινε σε μια στιγμή, αλλά πολύ βαθμιαία, με τακτική, στρατηγική και υπολογισμό.
Πολλές συνθηκολόγησαν οικειοθελώς, και πολλοί Βυζαντινοί τοπικοί άρχοντες προτίμησαν να συμμαχίσουν με τον Οθωμανό.

Οι Έλληνες στην Οθωμανική αυτοκρατορία, ήταν μεν πολίτες δεύτερης κατηγορίας, αλλά είχαν σχετική αυτονομία, και σε πολλές περιοχές της αυτοκρατορίας ευημερούσαν.
Είχαν τα σχολεία τους, τις εκκλησίες τους, τα σπίτια τους και τις δουλειές τους, και εφόσον πλήρωναν τον φόρο τους δεν τους ενοχλούσε ουσιαστικά κανείς, εκτός βέβαια αν έμπαινες στο μάτι του τοπικού Πασά, κάτι που φυσικά γινόταν συχνά.
Και φυσικά υπήρχε και το παιδομάζωμα. Κτηνώδες φυσικά, και βάρβαρο. Αλλά δεν ήταν ούτε πανταχού παρόν, ούτε αφορούσε τους πάντες.

Τέλος πάντων, η ανάλυση των συνθηκών ζωής επί Τουρκοκρατίας δεν είναι της αρμοδιότητάς μου, και στην τελική δεν κολλάω εκεί. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι πρέπει να πάμε επιτέλους μπροστά.

Τα μίση για κάτι που έγινε πριν εκατοντάδες χρόνια δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα σε μια κοινωνία που θέλει να πάει μπροστά. Αν σκοπός μας είναι να κάνουμε πόλεμο και να πάρουμε πίσω την Πόλη, τότε καλώς κάνουμε, και να την εντατικοποιήσουμε κιόλας την αντιτουρκική προπαγάνδα.
Αν όμως θέλουμε να ζήσουμε σε ειρήνη, και να ορθοποδήσουμε ως κράτος, τα μίση μόνο μας τραβάν πίσω, και μας αλλοιώνουν και την οπτική μας.
"Μα δεν σου μιλάμε για εκατοντάδες χρόνια πριν" θα πει κάποιος από εσάς "σου μιλάμε για σήμερα, τώρα! Τι γίνεται με τις καθημερινές παραβιάσεις; με τις διεκδικήσεις των νησιών μας;".
Ε λοιπόν, θα σας πω πως δεν υπήρξε ποτέ μετά το 1947 (που μας παραχωρήθηκαν τα Δωδεκάνησα) καμία διεκδίκηση κανενός νησιού ή τέλος πάντων καμία αμφισβήτηση των συνόρων της χώρας.
Όσο για τις παραβιάσεις, είναι αρκετά μπλεγμένο θέμα, έχω μάθει αρκετά πράγματα που δεν ακούμε ποτέ από τα κανάλια, αλλά προς το παρόν αρκεστείτε στο ότι φταίμε κι εμείς όσο και αυτοί, και οτι κατά βάση είναι μια σαχλαμαρίτσα, ένα παιχνιδάκι που παίζουν οι δυο στρατοί για να δικαιολογούν τις παχυλές αμοιβές τους και τα εκατομύρια σε εξοπλισμούς.
Εννοείται ότι όποιος θέλει παραπάνω πληροφορίες για το θέμα, μπορεί να με ρωτήσει (ή να ρωτήσει πιο αρμόδιους από μένα). Γκρίζες ζώνες και λοιπές ανοησίες είναι θέματα που θα μπορούσαμε να λύσουμε σε ένα απόγευμα. Αλλά δεν θέλουμε. Ούτε εμείς ούτε αυτοί. Για τους λόγους που ανέφερα παραπάνω.

Είτε το θέλουμε είτε όχι, την Τουρκία έχουμε για γείτονα. Δεν μπορούμε να πάρουμε την χώρα μας και να την πάμε στην Βόρεια Ευρώπη.
Οπότε, κατ' εμέ έχουμε 3 επιλογές:
1. Συνεχίζουμε έτσι, με μια θολούρα περί κακής Τουρκίας, που παραβιάζει συνεχώς το διεθνές δίκαιο κτλ, απλά και μόνο για να τρώει καλά το στρατιωτικό κατεστημένο (Ελληνικό και Τουρκικό) και να ζημιώνεται συνεχώς ο Έλληνας και ο Τούρκος φορολογούμενος, και να διαιωνίζεται ένα ανεδαφικό και αόριστο μίσος και τα φοβικά μας συναισθήματα.
2. Αποφασίζουμε να πάμε για πόλεμο και να πάρουμε πίσω τις χαμένες πατρίδες. Τότε να εντατικοποιήσουμε την προπαγάνδα, να πούμε περισσότερα ψέματα, και να μην αρκούμαστε σε άοπλες αναχαιτίσεις αλλά να καταρρίψουμε όποιο Τούρκικο αεροσκάφος παραβιάσει τον Εθνικό Εναέριο Χώρο.
3. Λέμε την αλήθεια, πηγαίνουμε στο Διεθνές δικαστήριο της Χάγης και λύνουμε τις (πραγματικά ελάχιστες) μεταξύ μας διαφορές, και ζούμε ειρηνικά, χωρίς τόσες αμυντικές δαπάνες, και χωρίς να κοντεύει να πάθει συγκοπή ο Τράγκας κάθε τόσο.

Θυμήθηκα τώρα την αντίδραση μιας κοπέλας που είχα στην λίστα επαφών μου στο messenger, όταν μετά από ένα ταξίδι μου στην Τουρκία, ήμουν τόσο ενθουσιασμένος από την υποδοχή που είχα, από τους ανθρώπους που γνώρισα, από το πόσο ωραία πέρασα (και έφαγα!), που έβαλα για status μου "Ελλάς-Τουρκία-συμμαχία".
Και που λέτε μου στέλνει μήνυμα η εν λόγω κοπέλα "αυτό που λες δεν πρόκειται να γίνει ποτέ", "ποιο;" την ρωτάω, "το Ελλάς-Τουρκία-συμμαχία" μου λέει, "Μα είμαστε σύμμαχοι", της λέω, "ανήκουμε και οι δύο στο ΝΑΤΟ, είμαστε τυπικά και επίσημα σύμμαχοι". Δεν μου απάντησε...

Θα κλείσω με μία προτροπή σε όλους σας. Αν δεν το έχετε ήδη κάνει, πηγαίνετε ένα ταξιδάκι Τουρκία. Θα γνωρίσετε πραγματικά ευγενέστατους και φιλικότατους ανθρώπους, που όταν τους λες οτι είσαι Έλληνας σε λένε αδερφό τους, που στα μαγαζιά δεν σε κοιτάν στη τσέπη αλλά στα μάτια και πασχίζουν να σε εξυπηρετήσουν.
Ίσως να δείτε κάποια πράγματα διαφορετικά.

14 σχόλια:

  1. Θίγεις πολλά πράγματα μαζεμένα, αν και πίσω από αρκετά (ίσως και απ'όλα) να κρύβεται όντως ένας κοινός παρονομαστής, δηλαδή αυτός των στρεβλωμένων ιστορικών γνώσεων. Σε κάποια πράγματα όμως σε βρίσκω κι εσένα φάουλ.

    Το γεγονός ότι ο Όθωνας επέλεξε τα συγκεκριμένα χρώματα για να του θυμίζουν την βαυαρική σημαία είναι γεγονός. Το ότι ο κλήρος ήταν ενάντια στην επανάσταση του 21, γεγονός. Το ότι το βυζάντιο ήταν μισελληνικό, γεγονός. Και πάει λέγοντας.
    Δεν ξέρω συγκεκριμένα για το άτι, αλλά μετά από 400 χρόνια υποδούλωσης με ιμάμ μπαϊλντί, κανταίφια, μπαϊράκια, καϊμάκια κλπ, δεν βλέπω κανένα πρόβλημα στο να είναι και το άτι τουρκικής προελεύσεως. Δηλαδή το πάρκινγκ που είναι αντιδάνειο του "παρά τω οίκω" πόσοι το ξέρουν νομίζεις; Έχεις δει ποτέ κανέναν να λέει ότι πάει ν'αφήσει το αυτοκίνητό του παρά τω οίκω; Ή μήπως λίγες ξένες λέξεις έχουμε; Μάνατζμεντ, ντιζάιν, λικέρ, ουίσκι κλπ, κλπ. Θέλω να πω ότι όλα αυτά δεν είναι παράλογα, το καθένα για τους δικούς του λόγους.
    Όπως επίσης είναι γεγονός κι αυτό που λες για τους παράλιους Τούρκους.

    Όμως, επειδή κι εγώ έχω γνωρίσει αρκετούς, μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι οι Τούρκοι της διασποράς με τους Τούρκους των παραλίων και τους Τούρκους της ενδοχώρας είναι σχεδόν 3 διαφορετικοί λαοί. Και το πρόβλημα ξεκινάει από το ποιοι άγονται και φέρονται από τους πολιτικούς -αρπαχτικά που διαθέτουν. Διότι μην υποτιμάς τις τουρκικές διεκδικήσεις. Να σου υπενθυμήσω ότι πριν από περίπου έναν χρόνο για πρώτη φορά η Ελλάδα έκανε πίσω και αναγνώρισε επίσημα ότι η διαφορά με τους γείτονες δεν είναι μόνο στην υφαλοκρηπίδα αλλά σε όλα τα ζητήματα που θέτουν περί γκρίζων ζωνών κλπ. Αυτό ξέρεις τι σημαίνει; Ό,τι σημαίνει και το αντίστοιχο εντός συνόρων. Ότι άλλο πράγμα οι πολιτικοί, άλλο πράγμα ο λαός κ.ο.κ. Το πρόβλημά μας με τους Τούρκους δεν είναι ο Τούρκος της διπλανής πόρτας αλλά οι όποιες αξιώσεις και απαιτήσεις έχει το επίσημο κράτος τους. Και φυσικά σε καμία περίπτωση δεν ισχύει αυτό που λες ότι μετά το 47 δεν υπήρξε καμία αμφισβήτηση από πλευράς τους περί νησιών, συνόρων κλπ. Ή μάλλον ισχύει το ακριβώς αντίθετο. Μέχρι και χάρτες με γκρίζες ζώνες κυκλοφορούν διότι δεν αποδέχονται τις συνθήκες.

    Επίσης, προφανώς και δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε τους σύγχρονους Τούρκους για τα όποια συμβάντα προ 2-3 αιώνων. Το ότι όμως δεν μπορούμε να τους κατηγοροήσουμε δεν σημαίνει ότι τα συμβάντα δεν είχαν συμβεί, έτσι; Διότι ναι μεν έχεις δίκιο όταν λες ότι η εκπαίδευση συμβάλει στην όξυνση πολλές φορές, όμως το σωστό δεν είναι να πάμε στο αντίθετο άκρο και να λέμε ότι ουδέποτε συνέβη και τίποτε. Πέραν τούτου όμως, εκεί που σου δίνουν πάτημα να τους κατηγορήσεις είναι όταν αποδέχονται τέτοια συμβάντα, όπως προφανώς κάτι αντίστοιχο ισχύει και για εμάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το πρόβλημά μου προφανώς δεν είναι με το αν η λέξη είναι ελληνική, τουρκική, ή ζουαζιλανδέζικη.
    Το πρόβλημά μου είναι ότι υπάρχει τόσο μίσος διάχυτο στον κόσμο στη χώρα μας, που είναι σε πολλούς αδιανόητο να δεχτούν ότι μια λέξη είναι τουρκική!
    Επίσης, μπες στο Αθηνόραμα, κοίτα στις Εθνικές Κουζίνες, και πες μου αν υπάρχει Τουρκική. Γελείο δεν είναι;
    Δεν νομίζεις ότι πρέπει να σταματήσει πια αυτό το πράγμα;
    Οι γκρίζες ζώνες είναι μια βλακεία και μισή, και ευθυνόμαστε κι εμείς όσο κι αυτοί, και προφανώς και δεν είναι διεκδικήσεις εδαφών.
    Στο ξαναλέω, αν θέλουμε, όλα τα μεταξύ μας θέματα λύνονται σε ένα απόγευμα. Αλλά δεν θέλουμε. Καιρός είναι να το θελήσουμε νομίζω. Η Χάγη γι'αυτο είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εμ, γι'αυτό σου λέω ότι υπάρχουν πολλά πράγματα που δεν ξέρεις και δυστυχώς ακολουθείς την νεοελληνική πεπατημένη, ότι αφού δεν ισχύει το ένα άκρο τότε ισχύει το ακριβώς αντίθετο.
    Την Χάγη δεν τη θέλουμε ούτε εμείς, ούτε οι ΤΟύρκοι. Είναι όπως τα προ του σεισμού του 99 που η ΕΕ έλεγε "εμείς σας θέλουμε αλλά θέτουν βέτο οι Έλληνες". Μόλις ήραμε το βέτο εμείς, άρχισαν να τα μασάνε οι υπόλοιποι για να καταδειχθεί ότι ούτε αυτοί τους θέλουν.
    Δεν υπάρχουν γκρίζες ζώνες λες; Σοβαρά; Προφανώς ούτε τι προβλέπει η Συνθήκη της Λωζάνης ξέρεις, ούτε (κυρίως) η τουρκοϊταλική συμφωνία του 1932 για το καθεστώς των Δωδεκανήσων. Τι μου λες λοιπόν για μη ύπαρξη γκρίζων ζωνών;

    Το ότι αυτή η παράνοια πρέπει επιτέλους να σταματήσει ισχύει, όμως όχι με το να βιάσουμε όλα τα ιστορικά δεδομένα που υπάρχουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λίαν συμπτωματικώς, από την σημερινή Καθημερινή ο Νταβούτογλου:
    http://www.ekathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_100095_06/03/2011_435018

    Οι διερευνητικές επαφές έχουν ρητό στόχο να εξετάσουν όλα τα θέματα που αφορούν τις διαφωνίες μας στο Αιγαίο. Επομένως, είμαστε επικεντρωμένοι κατά προτεραιότητα στο θέμα του Αιγαίου. Ωστόσο, το Καστελόριζο βρίσκεται στη Μεσόγειο. Σε ό, τι αφορά το νησί του Καστελόριζου, η Τουρκία έχει βάσιμες νομικές και πολιτικές θέσεις, σε συμφωνία με το διεθνές δίκαιο και τη νομολογία των διεθνών δικαστηρίων, συμπεριλαμβανομένης και της Χάγης. Και γνωρίζουμε ότι η Ελλάδα και η Τουρκία διαφωνούν σχετικά με τις θαλάσσιες ζώνες στην Ανατολική Μεσόγειο. Ασχετα, όμως, με τη γεωγραφική συνάφεια ή άλλα θέματα, εμείς θέλουμε να λύσουμε όλες τις διαφορές μας με την Ελλάδα το συντομότερο δυνατό.

    Στις έλυσε τις απορίες ο Νταβούτογλου σχετικά με τις γκρίζες ζώνες ή το καθεστώς του Καστελόριζου (που είναι κανονικό νησί);

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Άδη, σε καμία περίπτωση δεν αμφισβητεί ο Νταβούτογλου το αν είναι ελληνικό το νησί ή όχι. Λέει ότι δεν ανήκει στο Αιγαίο αλλά στη Μεσόγειο, δηλαδή ότι δεν δικαιούμαστε να λέμε ότι η ελληνική υφαλοκρηπίδα συνεχίζεται χωρίς διακοπή μέχρι το Καστελόριζο.
    Αν δεις σε έναν χάρτη πού βρίσκεται το Καστελόριζο και πόσο μικρό είναι, νομίζω μπορείς εύκολα να αντιληφθείς για ποιο λόγο τα λέει αυτά.
    Βεβαίως και υπάρχουν γκρίζες ζώνες, απλά είπα ότι είναι μια αστεία υπόθεση, μια βλακεία, που θα μπορούσε να λυθεί σε ένα απόγευμα αν υπήρχε θέληση. Αυτό λέω! Και φυσικά συμφωνώ μαζί σου ότι δεν θέλουμε να το λύσουμε, ούτε εμείς ούτε αυτοί. Καιρός είναι όμως να το θελήσουμε και να μην συνεχίζουμε αυτόν τον ανόητο ψυχρό πόλεμο μεταξύ των δύο χωρών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οκ, το'πιασα.
    Θα αλλάξουμε το διεθνές δίκαιο της θάλασσας (το οποίο συμπτωματικώς οι Τούρκοι δεν έχουν υπογράψει) προκειμένου να βγουν σωστές οι θέσεις σου, οι οποίες απ'ό,τι βλέπω βλέπουν με ιδιαίτερη συμπάθεια και υπέρμετρη κατανόηση τις θέσεις του Νταβούτογλου.
    Φυσικά βάζω στοίχημα ότι το βιβλίο του δεν το έχεις διαβάσει, όπως μάλλον δεν πρέπει να κατέχεις και πολλά από διεθνές δίκαιο.
    Και έτσι που είναι όμως, δεν μπορώ να συνεχίσω έτσι την κουβέντα. Θες να πιστεύεις ότι το Καστελλόριζο πρέπει να μείνει εκτός διαπραγμάτευσης; Οκ, πάω πάσο. Πιθανολογώ ότι στο πλαίσιο της φιλοτουρκομανίας (σε επίπεδο πολιτικών θέσεων) θα μου πεις ότι και με την "διαφωνία περί των θαλασσίων ζωνών στο Αιγαίο" κάτι θα σκαρφιστείς να μου πετάξεις που να δικαιολογεί τα αδικαιολόγητα. Σε κάθε περίπτωση, δεν συνεχίζω. Το τελευταίο πράγμα που θα σου συστήσω είναι όταν θες να λάβεις θέση για συγκεκριμένα θέματα, να τα έχεις διαβάσει πρώτα. Διότι μεταξύ άλλων, πολύ αμφιβάλλω αν ξέρεις και τι είναι η υφαλοκρηπίδα, φίλε μου.

    Να'σαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οι Τούρκοι δεν έχουν υπογράψει το δίκαιο της θάλασσας γιατί δεν τους βολεύει. Αν η Ελλάδα εξασκήσει το δικαίωμα επέκτασης στα 12 μίλια όπως πηγάζει από το Δίκαιο της Θάλασσας, ουσιαστικά θα μείνουν χωρίς θαλάσσια δίοδο στο Αιγαίο.
    Μπορεί να μην ξέρω τόσο καλά τι είναι υφαλοκρηπίδα, το παραδέχομαι. Ξέρω όμως πολύ καλά το μίσος με το οποίο μας ποτίζουν ως λαό, και το ξέρεις κι εσύ. Για αυτό γράφω, όχι για την υφαλοκρηπίδα. Τα όποια θέματα έχουμε να λύσουμε μεταξύ μας, θα τα λύσουμε ευκολότερα ως φίλοι παρά ως εχθροί. Αυτό λέω.
    Αν θες τη γνώμη κάποιου πολύ πιο αρμόδιου από μένα για το θέμα των μεταξύ μας διαφορών, ορίστε, ξεστραβώσου:
    http://freeinquiry.gr/pro.php?id=1504

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Επίσης, μακάρι να ήταν η δική μου άποψη η νεοελληνική γραμμή, αλλά δυστυχώς για όλους μας, ο ορισμός της νεοελληνικής γραμμής στα περί Τουρκίας θέματα είναι ακριβώς οι απόψεις που πρεσβεύεις εσύ.
    Η κάθε ανοησία(ή μη) που θα πει ή θα κάνει κάποιος Τούρκος και θα έχει σχέση με Ελλάδα, θα μεγαλοποιηθεί όσο δεν πάει, θα γίνει πρωτοσέλιδο και πρώτο θέμα στα κανάλια, εκτός αν παρ'ελπίδα ήταν κάτι καλό για την Ελλάδα, οπότε θα καταχωνιαστεί.
    Λες και αν έχουμε το δίκιο με το μέρος μας, θα το χάσουμε επειδή είπε έτσι ο Νταβούτογλου. Ή λες και αν έχουμε άδικο θα μας περνούσε αν ο Νταβούτογλου δεν μιλούσε.
    Τι είπε αλήθεια ο Νταβούτογλου που άξιζε να γίνει πρωτοσέλιδο; Είπε ότι πρέπει να δώσουμε το Καστελόριζο στην Τουρκία; Είπε ότι θα σηκώσει αεροπλάνα να το βομβαρδίσουν; Δεν είναι γελοιότητες αυτά τα πράγματα;

    Τέλος πάντων, κρίμα που είσαι τόσο φανατικός, σου επιστρέφω την προτροπή σε διάβασμα, απλά άλλη φορά φρόντισε να διαβάσεις και κάτι από την αντίθετη πλευρά, πριν να είσαι τόσο σίγουρος για την ορθότητα της άποψής σου.

    Κι εσύ να'σαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "το πάρκινγκ που είναι αντιδάνειο του "παρά τω οίκω" πόσοι το ξέρουν;"

    Ελπίζω κανείς, διότι δεν είναι. perk στα ολλανδικά και park στα αγγλικά σήμαινε αρχικά "χώρος περιφραγμένος", όπως και "περιβόλι" στα ελληνικά και "παράδεισος" στα περσικά, όπως και το "πάρκο" με τα κάγκελα όπου βάζουμε τα μωρά για να παίζουν. Ως ρήμα, beperken και σήμερα στα ολλανδικά σημαίνει "περιορίζω", park δε στα αγγλικά, από τη σημασία "αφήνω κάπου μαντρισμένο", αρχικά το ζώο και αργότερα και το αυτοκίνητο, έφτασε να σημαίνει απλώς "παρκάρω", έστω και στο δρόμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ευχαριστώ πολύ Άγγελε! Μου φαινόταν πράγματι τραβηγμένο απ'τα μαλλιά το πάρκινγκ ως αντιδάνειο. Σ'ευχαριστώ για την επιβεβαίωση! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. βασικά έστω και καθυστερημένα υπάρχει και το στάθμευση αντί του πάρκινγκ αλλά οκ.

    προσωπικά δεν νιώθω περίεργα με τις τούρκικες λέξεις. άλλωστε λόγο καταγωγής (ποντιακή) μου φαίνεται κάτι λογικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλωσήρθες sakidio έστω και καθυστερημένα! :)

    Ναι, οκ, ούτε κι εγώ, αλλά ο μέσος Έλληνας νομίζω ότι ακόμα νιώθει. Και φυσικά το θέμα πάει πολύ πιο πέρα από τις λέξεις. Σκέψου π.χ. πόσο διαφορετικά ακούγονται στο μέσο Έλληνα οι παρακάτω φράσεις:

    -Ελληνο-Ιταλική συνεργασία στο Ιόνιο.
    -Ελληνο-Τουρκική συνεργασία στο Αιγαίο.

    Το πρώτο θα το χαρακτήριζε κάποιος ως φοβερή επιχειρηματική ευκαιρία, το δεύτερο ως εθνική προδοσία και βάλε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. το θέμα σου ποιο ακριβώς είναι;;;επιθυμείς τί;;;την απόλυτη διαστρέβλωση των ιστορικών δεδομένων;;;;αφού τόσο καλά περνούσαν οι Έλληνες επί τουρκοκρατίας για ποιο λόγο ακριβώς ξεκίνησε η επανάσταση του 21;;;;;;πωωω δηλαδή ο χαζός ο Κολοκοτρώνης τι κάθισε να κάνει επανάσταση...καλά περνάγαμε!!!
    Αγαπάμε τους άλλους λαούς φίλε ναι..αλλά πιο πολύ αγαπάμε και θαυμάζουμε τον λαό μας και δεν ξεχνάμε τους δολοφόνους των προγόνων μας αλλά και τους ανθρώπους που τόσα χρόνια ταλαιπωρούν τους Κύπριους αδερφούς μας!!δεν ξέρω αν σου ακούγονται εθνικιστικά αυτά που λέω...όμως δεν είναι...είναι πατριωτικά!Δεν έχω κανένα θέμα με τους Τούρκους πολίτες...όσο όμως η πολιτική του κράτους τους είναι ενάντια στο συμφέρον του κράτους μου,τότε εγώ θα στέκομαι αντίθετα στην πολιτική τους.Και σε περίπτωση που κατηγορηθώ θέλω να πω πως δεν υπάρχει τίποτα κακό στο να αγαπάς την πατρίδα σου,όλοι οι λαοί αγαπούν την πατρίδα τους καιρός να μάθει να το κάνει και ο
    Έλληνας!
    ΥΓ κανένα μίσος δεν καλλιεργείται στα σχολικά βιβλία,ίσα ίσα που αποσιωπούνται γεγονότα!ως εκπαιδευτικός το γνωρίζω πολύ καλά(όταν το σχολικό βιβλίο περιορίζεται σε αναφορά μίας σελίδας για τους ήρωες του 21,απλά ένα παράδειγμα φέρνω).Και κάτι τελευταίο οι διάφορες οι αντιπαλότητες πολλές φορές μεταξύ δύο λαών βοηθάνε στην διατήρηση της πολιτιστικής τους ταυτότητας,κάτι που στους σημερινούς καιρούς παγκοσμιοποίησης που βιώνουμε χρειάζεται.
    Να σαι καλά φίλε μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @Ανώνυμος(11:23): Φίλε μου δεν ξέρω που διάβασες ότι δεν πρέπει να αγαπάμε την πατρίδα μας. Αν το διάβασες κάπου αλλού κακώς το σχολιάζεις εδώ. Επίσης δεν ξέρω αν για σένα το "αγαπάω την πατρίδα μου" σημαίνει αυτομάτως "μισώ την πατρίδα κάποιου άλλου". Για μένα πάντως αυτή η συνεπαγωγή δεν ισχύει.
    Μπορούμε νομίζω να αγαπάμε την πατρίδα μας χωρίς να μισούμε κανέναν άλλον, να βλέπουμε πράγματα και καταστάσεις αντικειμενικά και όχι μέσα από ένα διαστρεβλωτικό πρίσμα μίσους.
    Κι εσύ να'σαι καλά και καλό Σαββατοκύριακο! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή