Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2011

Τάδε έφη Nana Mouskouri*


Μεγάλος ντόρος έγινε χθες με τη συνέντευξη που έδωσε η παγκοσμίου φήμης ελληνικής καταγωγής τραγουδίστρια Nana Mouskouri* στην Γερμανική εφημερίδα Die Welt. Γράφτηκαν πολλά και διάφορα για τα όσα είπε, αλλά δυστυχώς, όσο και αν προσπάθησα, πουθενά δεν βρήκα μεταφρασμένη ολόκληρη την συνέντευξή της.

Για άλλη μια φορά λοιπόν υποκλίνομαι στο μέγεθος των ελληνικών Μέσων «Ενημέρωσης», που τόσο εύκολα σχολιάζουν, αλλά τόσο δύσκολα, και τόσο σπάνια ενημερώνουν πραγματικά. Ενώ δεν υπάρχει ούτε ένα δημοσιογραφικό σάιτ (επώνυμο, ανώνυμο, μικρό, μεγάλο) που να μην δημοσίευσε κάποιο σχόλιο σχετικά με την συνέντευξη, δεν βρήκα πουθενά μια ολοκληρωμένη μετάφραση, παρά μόνο αποσπάσματα.

Επειδή όμως εγώ προσωπικά (και απ’ ο,τι φαίνεται αντίθετα με τους επαγγελματίες της ενημέρωσης) έχω αυτήν την ιδιοτροπία να μην μπορώ να σχολιάσω κάτι χωρίς να έχω πλήρη εικόνα, αναζήτησα την αρχική συνέντευξη, και φυσικά την βρήκα εύκολα, στο σάιτ της Welt, οπού μπορείτε να την διαβάσετε και εσείς, αν ξέρετε βεβαίως Γερμανικά.

Εδώ λοιπόν είχα ένα πρόβλημα, στο ότι εγώ δεν ξέρω Γερμανικά. Οπότε ξεκινάω με ένα μεγάλο-μεγάλο «δισκλέιμερ», λέγοντας ότι η μετάφρασή μου είναι κατά πάσα πιθανότητα λανθασμένη γιατί βασίζεται ως επί το πλείστον στο google translate. Παρόλα αυτά, πιστεύω πως το γενικό νόημα των λεγομένων της δεν θα άλλαζε με πιστότερη μετάφραση, αλλά εννοείται πως είναι καλοδεχούμενη κάθε καλύτερη προσπάθεια!
Λοιπόν, ξεκινάω με την (προσπάθειά μου για) μετάφραση της συνέντευξης, και ακολουθούν κάποια σχόλιά μου:


Welt Online: Πριν τρία χρόνια, δώσατε στους πρόποδες του λόφου της Ακρόπολης την αποχαιρετιστήριά σας συναυλία. Τώρα επιστρέφετε, με μια εκσυγχρονισμένη έκδοση του «Λευκού Ρόδου της Αθήνας». Η πιο διάσημη εν ζωή Ελληνίδα, τραγουδάει για την Ευρώπη.

Nana Mouskouri : Για την ακρίβεια, ήθελα απλώς να γιορτάσω τα 50στά γενέθλια του «Λευκού Ρόδου». Όταν το ηχογράφησα το 1961, η Ελλάδα ήταν ακόμα μουσικά στην πρώτη γραμμή. Το 1967, με την στρατιωτική δικτατορία, οι μουσικοί εγκατέλειψαν την χώρα, αλλά καλλιέργησαν στην Ευρώπη την συμπάθεια προς τους Έλληνες. Σήμερα, όλοι είναι απογοητευμένοι από τους Έλληνες, κάτι που κατανοώ και το βρίσκω σωστό. Ο Γερμανικός λαός και εγώ, έχουμε μία ξεχωριστή σχέση – το «Λευκό Ρόδο» αναπτύχθηκε στο Βερολίνο. Γι’ αυτό τον ευχαριστώ. Με τους Έλληνες είμαι θυμωμένη, ειδικά με τους πολιτικούς, που είναι και υπεύθυνοι για τα προβλήματα.

Welt Online: Ανησυχείτε για την Ευρώπη;

Mouskouri : Την έχουμε ανάγκη την Ευρώπη, όλοι μας. Οι Έλληνες πρέπει να μάθουν ότι πρέπει να εξοφλούν τα χρέη τους. Τα τελευταία 30 χρόνια, από τότε που μπήκαμε στην Ευρωπαϊκή κοινότητα, ζούμε ένα ψέμα, μία ψευδή ευμάρεια. Και η άρχουσα τάξη, επέβαλε τις ηγεσίες που την συνέφεραν. Αυτοί ήταν οι Σοσιαλιστές, που έφεραν τη χώρα στην κατάσταση που είναι σήμερα. Ενθάρρυναν τους ψηφοφόρους να πιστέψουν ότι δεν χρειάζεται να δουλέψεις πολύ για να έχεις ασφαλή και καλοπληρωμένη δουλειά. Όλα αυτά χρηματοδοτήθηκαν με Ευρωπαϊκά λεφτά – τα σπίτια, τα αυτοκίνητα, οι εκλογές. Η Ευρώπη έχει δίκιο να θυμώνει με αυτό.  Έστω και αν πρέπει να παραδεχτούμε πως η Ευρώπη θα μπορούσε να παρέμβει πιο έγκαιρα. Συνολικά πάντως, η Ελλάδα χρειάζεται την Ευρώπη περισσότερο απ’ότι η Ευρώπη την Ελλάδα.

Welt Online: Ένα Γερμανικό περιοδικό κυκλοφόρησε με πρωτοσέλιδο την Αφροδίτη με προτεταμμένο το μεσαίο δάχτυλο. Από αντίδραση, στην Αθήνα έβαψαν σβάστιγκες με σπρέι στην Γερμανική πρεσβεία. Πρέπει να ηρεμήσουν.

Mouskouri : Μπορώ να κατανοήσω τον θυμό των Γερμανών. Κάποιος που επανειλημένα δανείζει λεφτά και δεν του τα επιστρέφουν, θυμώνει. Εγώ έμαθα να δουλεύω τίμια. Τίποτα δεν έρχεται τζάμπα. Με την επιτυχία του «Λευκού Ρόδου», εγώ απέκτησα Ευρωπαϊκή κουλτούρα, έχω μάθει να ζω στην Γερμανία και στη Γαλλία.  Η ψυχοσύνθεση είναι διαφορετική στο Νότο. Αξίες όπως η πειθαρχεία και ο σεβασμός αντιμετωπίζονται με λιγότερη σοβαρότητα. Με την στάση της Άγγελα Μέρκελ συμφωνώ απόλυτα.

Welt Online: Μπορείτε να κατανοήσετε το αντι-Γερμανικό κλίμα στην πατρίδα σας; Έχουν ζήσει, ως παιδιά, την Γερμανική κατοχή.

Mouskouri : Αυτό δεν έχει καμία σχέση, και όχι δεν μπορώ να το κατανοήσω. Επιπλέον, είμαι πολύ, πολύ θυμωμένη. Νιώθη ντροπή. Το αισθάνομαι ως προδοσία. Η Ελλάδα χρειάζεται βοήθεια, αλλά όχι δωρεάν.

Welt Online: Την δεκαετία του 90, αποκτήσατε μια θέση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Τι ελπίζατε να κατορθώσετε;

Mouskouri : Το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας με ώθησε. Μου είπαν ότι θα μπορούσα να βοηθήσω τη χώρα. Αλλά δεν είχα ιδέα τι γίνεται σε ένα Κοινοβούλιο. Είμαι μία καλλιτέχνις, που ναι μεν δραστηριοποιούμαι για τα ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά δεν είμαι πολιτικός. Έλπιζα να χτίσω γέφυρες φιλίας ανάμεσα στους λαούς. Ταξίδεψα, τραγούδησα σε πολλές γλώσσες, και θεωρούσα οτι μπορούσα να ενισχύσω την θέση της χώρας μου μέσα στην Ευρώπη. Για πέντε χρόνια κάθησα στο Στρασβούργο. Αλλά η πολιτική δεν είναι για τους καλλιτέχνες. Η μουσική λέει την αλήθεια. Δεν μπορείς να ψεύδεσαι, όταν τραγουδάς. Οι μουσικοί το νιώθουν κατευθείαν όταν κάνουν λάθος, γιατί βλέπουν άμεσα την αντίδραση του κοινού. Στα Κοινοβούλια, δεν μπορούν να πουν την αλήθεια, προέχει το κομματικό συμφέρον. Καμία σχέση με ένα καλλιτεχνικό έργο.

Welt Online: Είχατε αμφιβολίες για την Ευρωπαϊκή ιδέα;

Mouskouri :  Η ιδέα ήταν και παραμένει, υπέροχη. Το πρόβλημα της Ευρώπης είναι το εξής: Το κάθε κράτος κάνει ότι είναι συμφέρον για το ίδιο. Δεν υπάρχει αρμονία ανάμεσα στα κράτη-μέλη. Πόσο κοστίζει ένας καφές σε ένα Γερμανικό εστιατόριο;

Welt Online: Ας πούμε δύο ευρώ.

Mouskouri : Στην Ελλάδα, κοστίζει 5 ευρώ, επειδή δεν υπάρχει κανένας έλεγχος, επειδή δεν νοιάζεται κανείς. Η ευρωπαϊκή ένωση, πριν ανοίξει τις αγορές έπρεπε να θεσπίσει κάποιους λογικούς κανόνες. Ήταν λάθος να ανοίξουν απλά τα σύνορα.

Welt Online: Προσωπικά, και ως Ευρωπαία, θεωρείτε ότι πρέπει να διαλυθεί η Ένωση;

Mouskouri : Όχι, πιστεύω σ’αυτήν την Ευρώπη. Αλλά η Γερμανία δεν θα έπρεπε να πληρώνει για τα άλλα κράτη. Οι ελευθερίες απαιτούν και υπευθυνότητα.

Welt Online: Η Ευρώπη δεν είναι απλά μια οικονομική ιδέα. Εσείς προσωπικά δείξατε αλληλεγγύη στους Γερμανούς, όταν η Ελλάδα ήταν ακόμα μακριά απ’ το να αποτελέσει μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ήρθατε στο Βερολίνο το 1961. Ο Μάνος Χατζιδάκις, ο συνθέτης του «Λευκού Ρόδου», αρνήθηκε τότε να σας συνοδεύσει.

Mouskouri : Πόλεμοι γίνονται. Και όταν τελειώνουν, οι χώρες που συμμετείχαν ξεκινάν απ’ την αρχή. Μαθαίνουν απ’ τα λάθη τους. Δεν πρέπει να ξοδεύει κανείς τη ζωή του κολλημένος στο παρελθόν. Και δεν πρέπει να ξεχάσετε ότι η Ελλάδα τότε είχε ακόμα πρόσφατο έναν αιματηρό εμφύλιο πόλεμο, που συνέβαλε και στον ερχομό της Δικτατορίας.  Οι εμφύλιοι πόλεμοι είναι απαίσιοι. Διχάζουν αδέλφια μεταξύ τους. Για πολιτικές ιδεολογίες! Ήρθα το 61 στο Βερολίνο, και οι άνθρωποι που συνάντησα ήταν νέοι σαν κι εμένα. Με τον Παγκόσμιο πόλεμο είχαν τόση σχέση όση και εγώ. Είδα το τείχος του Βερολίνου, και μια χώρα που ήταν μέσα στην θλίψη. Ένα έθνος διαιρεμένο, όπως και η Ελλάδα εκείνη την εποχή. Αλλά από τότε ήμουν απολύτως βέβαιη ότι το τείχος θα έφευγε. Πάντα κοιτούσα μπροστά.

Welt Online: Όταν το 1974 η στρατιωτική δικτατορία κατέρρευσε, γιατί δεν επιστρέψατε στην Ελλάδα, όπως τόσοι άλλοι καλλιτέχες;

Mouskouri : Τραγουδούσα με επιτυχία στην Γαλλία, στην Γερμανία και την Αμερική. Είχα παιδιά που γεννήθηκαν στην Ελβετία. Η Ελλάδα ξαφνικά φαινόταν πολύ μακριά από οτιδήποτε. Ταξίδεψα πολύ. Τραγούδησα παντού για τους έλληνες, και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Welt Online: Γιατί δεν θελήσατε να συμμετέχετε ενεργά στην Ελληνική Πολιτική, όπως έκαναν άλλοι μουσικοί, οπως ο Μίκης Θεοδωράκης, ή η Μελίνα Μερκούρη;

Mouskouri : Η Μελίνα Μερκούδη ήταν φίλη μου. Ο Θεοδωράκης δεν ήταν ποτέ φίλος μου. Κάναμε έναν δίσκο μαζί, αλλά ενδιαφερόταν πάντα πολύ για τα πολιτικά. Αναζητούσε πάντα μια θέση στην πολιτική, αλλά ποτέ δεν την έβρισκε. Η Μελίνα Μερκούρη υπήρξε υπουργός, και μάλιστα πολύ καλή. Έκανε τα πάντα για τον Πολιτισμό και τη Μουσική. Εγώ, δεν είχα τέτοιο ενδιαφέρον. Επιπλέον, θεωρώ ότι οι Έλληνες είναι δυσκολότεροι να κυβερνηθούν απ΄ότι άλλοι λαοί. Τους λείπει η πειθαρχεία, είναι ανέμελοι στη ζωή τους. Το βρίσκουν δύσκολο να υπακούουν το νόμο. Και οι κυβερνήσεις ποτέ δεν προσπάθησαν να επιβάλουν το μέτρο. Όπως οι Παπανδρέου, πρώτα ο πατέρας, μετά ο γιος. Ως σοσιαλιστές θα έπρεπε να βοηθάνε τους φτωχούς, όχι τον εαυτό τους, θα έπρεπε να καταπολεμήσουν τη διαφθορά, όχι να την αυξήσουν. Αλλά δυστυχώς, δεν υπάρχουν πια ιδεολογίες. Η δική μου ιδεολογία είναι πως ο κόσμος είναι πολύπλοκος.

Welt Online: Οι Έλληνες ανακάλυψαν την Δημοκρατία.

Mouskouri : Και σήμερα αγνοούν πλήρως τη λειτουργία της.

Welt Online: Νιώθετε πιο κοντά με το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας;

Mouskouri: Νιώθω πιο κοντά γιατί το ίδρυσε ο φίλος μου, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. Προσωπικότητες σαν αυτόν χρειαζόμαστε σήμερα. Τίμιους και υπερήφανους.

Welt Online: Ποια χώρα θεωρείτε πατρίδα σας σήμερα;

Mouskouri : Ζω στην Ελβετία, ως Ελληνίδα Ευρωπαία. Έτσι με αντιμετωπίζουν και στην παλιά μου πατρίδα. Στην Ελλάδα, με ρωτάνε για το πώς τους κρίνει η Ευρώπη. Φοβούνται ότι μιλάν άσχημα γι’αυτόυς. Ότι δεν τους αποδέχονται πλέον.


Αυτή λοιπόν ήταν η περίφημη συνέντευξη. Ξαναλέω ότι βασίστηκα ως επί το πλείστον στον αυτόματο μεταφραστή της Google, και κατά δεύτερο λόγο στη φαντασία μου και τα ελάχιστα Γερμανικά που γνωρίζω. Θερμοπαρακαλώ όποιον έχει μια καλύτερη μετάφραση να μου την στείλει. Θεωρώ πάντως πως το νόημα το έπιασα. Ακολουθούν κάποια προσωπικά σχόλια. Αν απλά ψάχνατε για την συνέντευξη, μπορείτε ελεύθερα να σταματήσετε εδώ.

Και τώρα λοιπόν, τα σχόλιά μου.

Λοιπόν, ενώ εμένα προσωπικά μου λείπει η μουσική κουλτούρα και τα ευγενή ακούσματα και ποτέ δεν αγάπησα τη μουσική της, δεν μπορώ να μην αναγνωρίσω την διεθνή της επιτυχία και ακτινοβολία.

Αλλά, από έναν άνθρωπο με ελληνική καταγωγή και με τέτοια παγκόσμια αναγνώριση, θα περίμενα σε αυτή την τόσο δύσκολη περίοδο που περνάει η χώρα, να φανεί αλληλέγγυος με τους Έλληνες, και όχι με τους Γερμανούς! Όχι για τίποτα άλλο, αλλά έστω επειδή τραγούδησε με φόντο την Ακρόπολη, και το’χει να το παινεύεται!

Και τέλος πάντων, αν θέλει να δείξει την αλληλεγγύη της με τους Γερμανούς, ας το κάνει με βάση την αλήθεια, και όχι με χιλιοειπωμένα και ψευδή στερεότυπα περί απείθαρχων και τεμπέληδων Ελλήνων.

Αυτό είναι ξεκάθαρος ρατσισμός, και δεν έχει καμία βάση στην πραγματικότητα. Οι περισσότεροι των Ελλήνων δουλεύουν περισσότερο από τον μέσο Ευρωπαίο, σε λιγότερο ασφαλείς εργασιακές συνθήκες από τον μέσο Ευρωπαίο, με πιο σκληρό εργοδότη απ’ ότι ο μέσος Ευρωπαίος! Και όχι επειδή ο Έλληνας εργοδότης έχει κάποιο εγγενές φυλετικό χαρακτηριστικό, αλλά επειδή το ελληνικό καθεστώς του επιτρέπει να είναι σκληρός και να μην τηρεί τις υποχρεώσεις του προς τον εργαζόμενο, χωρίς σχεδόν καμία επίπτωση.

Φυσικά, τα πράγματα είναι καλύτερα για τους Δημόσιους Υπαλλήλους, αλλά, πρώτον, δεν είναι όλοι οι Έλληνες Δημόσιοι Υπάλληλοι, και, δεύτερον, ούτε γι’αυτούς είναι τόσο αγγελικά πλασμένα τα πάντα. Τα περί «ασφαλούς και ακριβοπληρωμένης δουλειάς» της κυρίας Mouskouri, είναι τερατώδες ψέμα για τις εργασιακές συνθήκες της πλειοψηφίας του Ελληνικού λαού!

Έπειτα, «κατανοεί απόλυτα» την στάση της Μέρκελ; Απόλυτα κιόλας; Τη στιγμή που σε ολόκληρη την Ευρώπη (και στην ίδια τη χώρα της) έχουν αρχίσει να την κατηγορούν για την σκληρή και αδιάλλακτη στάση της;

Και ο τραγικός ισχυρισμός της, ότι οι Έλληνες δανείζονται χωρίς να επιστρέψουν τα δανεικά, πού βασίζεται; Γνωρίζει η κυρία Mouskouri κάποιο Ελληνικό χρεόγραφο που δεν πληρώθηκε; Η πρώτη προτεραιότητα στους κρατικούς μας προϋπολογισμούς από ιδρύσεως του κράτους αυτού, είναι η αποπληρωμή των χρεών μας! Μπορεί να λείπουν οι παροχές σε Υγεία και Παιδεία, αλλά τους τόκους δεν τους έχουμε καθυστερήσει ούτε μέρα! Πού τα είδε αυτά τα πράγματα;

Αμ το άλλο; 30 χρόνια λέει ζούμε ένα ψέμα. Όμως παρόλα αυτά συμμετείχε περιχαρής σε αυτό το ψέμα στα πανηγυράκια των Ολυμπιακών του 2004, έτσι; Γιατί δεν ήταν τόσο καταγγελτική τότε; Γιατί δεν μας τράβηξε το αυτί να μας πει «βρε παιδιά, μην ξοδεύετε τόσα πολλά, είναι δανεικά λεφτά!»;
Θα μπορούσα να σχολιάζω μέχρι αύριο, γιατί έχω εκνευριστεί απίστευτα, αλλά νομίζω ότι αυτά είναι αρκετά. Θεωρώ ότι ο Ελληνικός λαός, που της έκανε την τιμή να την εκλέξει ως εκπρόσωπό του στην Ευρωπαϊκή Βουλή, δικαιούται μια επίσημη απολογία για τις ανυπόστατες και προσβλητικότατες δηλώσεις της.

Επίσης, θα ανέμενα ως ελάχιστη πράξη καλής θέλησης, να επιστρέψει στο ακέραιο και με τον νόμιμο τόκο, το σύνολο των απολαβών της ως μέλους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, καθώς με δική της παραδοχή, άλλα περίμενε και άλλα βρήκε εκεί, και δεν κατάφερε τίποτα το ουσιαστικό από την θέση αυτή. Θυμίζω ότι έπαιρνε και την Βουλευτική Σύνταξη μέχρι πολύ πρόσφατα. Δηλαδή επί 20 σχεδόν χρόνια πληρωνόταν μηνιαίως ένα όχι ευκαταφρόνητο ποσό, χωρίς να προσφέρει τίποτα σε αντάλλαγμα!

Όπως η ίδια λέει, πρέπει να πληρωνόμαστε για την δουλειά μας και όχι για να τεμπελιάζουμε. Οπότε, περιμένω να δώσει το καλό παράδειγμα και να επιστρέψει το σύνολο του ποσού, έντοκα, για να μάθει και σ’εμάς τους χαραμοφάηδες τους Έλληνες πώς οι Ευρωπαίοι, όπως αυτή, κάνουν καλούς λογαριασμούς και δουλεύουν για το ψωμί τους, δεν κάθονται.


*Γράφω το όνομά της με λατινικούς χαρακτήρες, επειδή η ίδια δεν φαίνεται να νιώθει Ελληνίδα, καθώς μιλάει για «τους Έλληνες» πάντα στο τρίτο πληθυντικό. Επίσης ξεκάθαρα δηλώνει ότι η Ελλάδα είναι η «παλιά της πατρίδα». Έτσι λοιπόν κι εγώ σέβομαι την άποψή της αυτή, και δεν χρησιμοποιώ για το όνομά της το αλφάβητο των ανθρώπων αυτών που την θυμώνουν και την κάνουν να ντρέπεται.

--ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 20/12/2011--
Χθες οι "Ράδιο Αρβύλα" είχαν το θέμα της Mouskouri στο Νο.1 της εκπομπής τους, παρουσιάζοντας κατ' αποκλειστικότητα το νέο cd της Ευρωπαίας τραγουδίστριας! Είναι πραγματικά καταπληκτικό, απολαύστε το:

51 σχόλια:

  1. Πειράζει που δεν τη διάβασα όλη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αν συμφωνείς απόλυτα, δεν πειράζει. Αν δεν συμφωνείς απόλυτα, διάβασε την μέχρι να συμφωνήσεις! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εννοώ αν συμφωνείς με τα σχόλιά μου, ε; όχι με το περιεχόμενο της συνέντευξης!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σαν προμόσιον νέου δίσκου ακούγεται. Θα μπορούσε να πει ακριβώς τα αντίθετα, αν το τάργκετ γκρουπ ήταν Ελληνικό.

    Τα λεξικά θα το περιέγραφαν ως "ξεπούλημα"....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ...συμφωνώ... η κυρία Νάνα Μουσκούρη (Nana Mouskouri) ξεπούλησε την Ελλάδα για να πουλήσει τον δίσκο της στους γερμανιόληδες...

      Διαγραφή
  5. Γιατι τοση υποστηριξη στους Γερμανους; Ειναι απλο. Σε αντιθεση με το πιο πολυ κοσμο, οι Γερμανοι ακομα αγοραζουν CD. Δεν κανω πλακα. Ειναι πρωτοι στο κοσμο στην αγορα μουσικης σε CD και πολυ χαμηλοι στα downloads, ειτε νομιμα ειτε πειρατικα. Τι θελει να πουλησει η Ms. Mouskouri; CD βεβαια! Οποτε δεν θελει να αποξενωσει τοσο καλους πελατες. Μαλλον λεω τα ιδια που λεει ο/η kouroubel αλλα πιο αναλυτικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πρώτη μου φορά στο μπλογκ σου (ελπίζω να μου επιτρέπεται ο ενικός) και πέφτω σ'αυτό!!... 'Επαθα ένα σοκ με αυτά που λέει.. επέλεξε ένα κόμμα γιατί το ίδρυσε φίλος της. Μπορεί δηλαδή αν ήταν φίλος της και ο Θεοδωράκης να γινόταν αριστερή;!!
    Και αυτό το Ελληνίδα Ευρωπαία;! Υπάρχει και η Ελληνίδα Αφρικανή φαντάζομαι, η Ελληνίδα Ασιάτισα και η Ελληνίδα Ανταρτικανή..!

    Περιττό δε να σου πω ότι συμφωνώ απόλυτα με τα σχόλια σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μια χαρά τα λέει η γυναίκα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για τεκμηρίωσε το αυτό. Ειρωνικά το λες ή το βασίζεις κάπου;

      Διαγραφή
  8. Αγαπητοί φίλοι, κάνουμε όλοι το ίδιο λάθος μαζί με τη Νάνα (έτσι δεν τη φωνάζουν;). Η εν λόγω κυρία μιλάει για όλους τους Έλληνες -η αποστασιοποίησή της μού είναι αδιάφορη- λες και ξέρει τι ακριβώς έχει γίνει στην Ελλάδα. Και λέω εγώ τώτα, εντάξει τα φάγαμε! Όλοι; Είναι σίγουρο ότι όλοι οι Έλληνες ροκάνιζαν το κράτος και δεν το ροκάνιζαν πράσινα και γαλάζια στελέχη, μέλη και συνοδοιπόροι, στον βαθμό που μπορούσε ο καθένας; Διότι μη μου πείτε ότι κάποιος που δούλευε χρόνια σε μια δουλειά, ένας υπάλληλος σε μια εταιρεία, ένας ελεύθερος επαγγελματίας (όπως μεταφραστές, διορθωτές, βιβλιοπώλες κλπ) έκαναν φοροκλοπή. Μα και να ήθελαν δεν μπορούσαν. Αλλά εκείνοι που ενέκριναν ένα σωρό δάνεια, είτε κράτος, είτε τράπεζες, είτε πολιτικοί, είτε, είτε... δεν φέρουν ευθύνη και την φέρει ο απλός πολίτης. Διότι αν είναι αναξιόπιστος ο Έλληνας, εκείνος που τον δάνειζε και ήξερε την οικονομική του κατάσταση (ένας με 1000 ευρώ τον μηνα δεν μπορεί να πληρώσει δάνειο για κατοικία, αλλά το έπαιρνε, και μάλιστα του έλεγε η τράπεζα τα κόλπα) τι ακριβώς είναι; Τι ήταν ένα κάρο εταιρείες που σε έπαιρναν τηλέφωνο μεσημεριάτικα για να αγοράσεις κατσαρολικά και να σου βγάλουν πιστωτική κάρτα;
    ΑΥΤΑ τα ξέρει η Νάνα; Ίσως ναι, ίσως όχι. Εμείς όμως τα ξέρουμε. Αφήστε λοιπόν το πόσο δίκιο έχει η ξενιτεμένη Νάνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @kouroubel: Καταρχήν καλωσήρθες! Κοίτα, μακάρι να ήταν δυο τυπικές χαζομαρούλες που όλοι λένε για να προωθήσουν το προϊόν τους. Πολύ φοβάμαι πως τα πιστεύει όλα όσα είπε. Πιθανότατα, λέω εγώ, επειδή χάφτει αμάσητα όλη την ανθελληνική προπαγάνδα που 2 χρόνια τώρα κατακλύζει την Ευρώπη.

    @ανώνυμος(9:30): Γεια σου κι εσένα! :) Ναι, έχεις τα δίκια σου κι εσύ, αλλά διάβασε και την απάντησή μου προς τον/την koutroubel

    @Το φαούδι: Καλωσήρθες στο μπλογκ μου, και ο ενικός όχι απλά επιτρέπεται, επιβάλλεται δια ροπάλου, γιατί με κάνει και νιώθω μικρούλης και μ'αρέσει αυτό! :)
    Ναι πραγματικά είναι απίστευτη η αφέλεια στα λόγια της! Τόσο καιρό την είχα -τουλάχιστον- για έξυπνο άνθρωπο! Τι να πω...

    Ανώνυμος(9:51): Ο Πορτοσάλτε είσαι; :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @Ανώνυμος(10:18): Καλωσήρθες ανώνυμε φίλε! Έτσι ακριβώς! Έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου να τα λέω! Πώς τολμάνε κάποιοι τόσο εύκολα να κατηγορούν έναν ολόκληρο λαό συλλήβδην ως φοροφυγά και απατεώνα δεν θα μπορέσω να το καταλάβω ποτέ μου. Έχουν έρθει να δουν ένα μέσο Έλληνα εργαζόμενο από κοντά; Σε τι συνθήκες εργάζεται; Τι κράτος πρόνοιας "απολαμβάνει";
    Και φυσικά έχεις δίκιο, το να δανείζεις κάποιον επί δεκαετίες και την επόμενη μέρα να τον χαρακτηρίζεις απατεώνα και αναξιόπιστο, αντανακλά και σε σένα ως δανειστή.
    Νομίζω πως δεν τα ξέρει η Νάνα, και μάλιστα νομίζω πως αδιαφορεί πλήρως. Οπότε ας συνεχίσει αυτό που κάνει, και συνεχίζουμε κι εμείς, αδιαφορώντας γι'αυτήν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ως ελληνίδα του εξωτερικού ...πιθανότατα βρήκε την ευκαιρία να δηλώσει τον πόνο της για την τραγική αμέλεια του ελληνικού κράτους να στηρίξει τα εκατομμύρια Ελλήνων του εξωτερικού... Οκ, τό 'παμε αυτό.
    Από κεί και πέρα εφ'όσον νιώθει την ανάγκη και ταύτιση με τους Γερμανούς, για τα υπέρογκα ποσά που εκταμιεύονται για την Ελλάδα (που βέβαια δεν περνάνε ούτε κάν από εδώ, αλλά ηλεκτρονικά επιστρέφουν στις γερμανικές και γαλλικές κυρίως τράπεζες...) ας μας υποδείξει τον δρόμο της συνέπειας και της πειθαρχίας επιστρέφοντας τουλάχιστον την σύνταξη που λάμβανε (εάν αυτό αληθεύει) για την συνεισφορά που η ίδια παραδέχεται ότι ώς μουσικός δεν κατάφερε να κάνει....
    Ο καθένας έχει δικαίωμα της άποψής του, κι μήν μας αρέσει αυτό. Το να ΔΙΚΑΙΩΝΕΙ την άποψη του με πράξεις είναι μάλλον το νόημα της συνέντευξής της...και δεν το βλέπω να το πράττει...
    Ως την ώρα που θα επιστρέψει λοιπόν όλα αυτά τα 'καλοπληρωμένα' μίσθια για 'ανεπαρκή' εργασία (όπως κρίνει όλους τους Έλληνες ένοχους που ισχυρίζεται ότι λάμβαναν υπέρογκα ποσά για λίγη εργασία...) απλά λαμβάνει τη θέση της στην αντίληψη μου ώς άριστη Ελληνίδα πολιτικός που την πούλεψε στο εξωτερικό με τα φραγκάκια που έκλεψε...
    ΥΓ. μήπως να το γράψουμε και στα γερμανικά να το καταλάβει; ας βοηθήσει κάποιος που τα ξέρει παρακαλώ ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @Ronin: Καλωσήρθες και ωραίο νικ!! :) Αυτό ακριβώς λέω κι εγώ! Προφανώς σεβαστό το δικαίωμα της άποψής της, εξάλλου τα'χουμε ακούσει από τόσους και τόσους, δεν μας κάνει εντύπωση πια.
    Αλλά ας μας δείξει ΕΜΠΡΑΚΤΑ ότι τα εννοεί όλα αυτά. Επί μια εικοσαετία έκανε αυτό που κατηγορεί. Πληρωνόταν για το τίποτα, με δική της παραδοχή!
    Ε ας μας τα επιστρέψει, την παρακαλούμε, γιατί τα χρειαζόμαστε.
    Να πάρουμε τα Καγιέν μας, και να καθόμαστε να πίνουμε καφεδάκια των 5 ευρώ, γιατί μόνο έτσι κάνουμε εμείς οι παλιοέλληνες πανάθεμά μας! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. πιστευω οτι κακώς μιλάει για πράγματα που δε ξέρει τη στιγμή που δε ζει εδώ αυτό ειναι ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΤΗΣ ΛΑΘΟΣ, και φυσικά όλα όσα λέει βασίζονται σε αυτό. Είναι επίσης η απόλυτη ελληνίδα γιατί μιλάει χωρίς να ξέρει, και πιστευωντας οτι ξέρει! .... εγω αν ελειπα απο τη γερμανια για δεκαετίες δεν θα επιχειρουσα να κανω τετοια αναλυση. βλακεία της, τώρα ας λουστεί τα επακόλουθα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Στήριξε και απογείωσε την καριέρα της στο εξωτερικό εκμεταλλευόμενη την Ελληνική της καταγωγή. Για τους ξένους, η Ελλάδα ήταν τότε της… μόδας.
    Τώρα είναι της μόδας η Ελβετία. Το φαινόμενο ονομάζεται τυχοδιωκτισμός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλημέρα. Μετέφρασα κι εγώ την συνέντευξη της Νana Mouskouri, κυρίως για τους φίλους μου. Έκανες αρκετά καλή δουλειά κι ναί, έπιασες το νόημα. Ήθελα να σου προτείνω να συνεργαστούμε. Αν χρειάζεσαι μετάφραση για κάποιο σημαντικό άρθρο από τα Γερμανικά στα Ελληνικά. Εγώ ξέρω καλά Γερμανικά κι εσύ ξέρεις καλά Ελληνικά οπότε το ένα χέρι νίβει τ' άλλο. Πάντα φιλικά! Το μέηλ μου είναι xaris.martzoukos@yahoo.gr κι θα χαρώ να λάβω θετική απάντηση. Αν θες μπορώ να σου στείλω την δική μου μετάφραση να συγκρίνεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ευχαριστώ για τη μετάφραση, και προσωπικά συμφωνώ αρκετά μα την κα Μούσχουρη. Ή τουλάχιστον συμφωνώ περισσότερο με τα σχόλιά της παρά με το δικό σας που την περιμένατε να φανεί ... "αλληλέγγυος με τους μεν και όχι με τους δε!"
    Εγώ θα την περίμενα αλληλέγγυα με τις απόψεις της αντί με τους μεν ή δε, και αυτό νομίζω κάνει και νομίζω σωστά.

    Κι όσο για την αλληλεγγύη προς του Έλληνες, νομίζω ότι η πικρή αλήθεια και η σκληρή κριτική είναι περισσότερο αλληλέγγυα παρά οι γλυκιές κουβέντες που έχουμε συνηθίσει τόσα χρόνια. Ας τελειώνει κάποτε το χάϊδεμα αυτιών, μπας και ξε-κακομάθουμε και δούμε άσπρη μέρα σε αυτή την 'Αφρικανική' χώρα της Ευρώπης κάοτε επιτέλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Η κ. Μούσχουρη ζώντας στον εξωτερικό , δεν κάνει τίποτα αλλο απο αυτό που γίνεται σε βάρος της πατρίδας μας, λόγω της παραπληροφόρησης και γενικεύοντας τα κακώς κείμενα λίγων συντοπίτων μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλά, πάτε καλά ρε σεις; Τη Μούσκουρη στηρίζετε; Τι πως έκανε κάποιες σωστές διαπιστώσεις; Τότε να δικαιώσουμε και το Γιωργάκη (το ΓΑΠ, ντε) που έκανε κι αυτός κάποιες σωστές διαπιστώσεις ... !!!
    (βλ. Τιτανικός, διεφθαρμένο κράτος κλπ).

    Ας κρίνουμε από τη στάση και τις πράξεις του τον καθένα. Ντροπή της λοιπόν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Συγχαρητήρια για το blog - ομολογώ πως είναι η πρώτη μέρα που το επισκέπτομαι...

    Θα συμφωνήσω κι εγώ, επιγραμματικά, με τον προηγούμενο σχολιαστή, όμως δείτε τις σημερινές "παρενέργειες" κάτι τέτοιων λεχθέντων από διασημότητες της εποχής μας [δυστυχώς, αυτοί είναι πρωτίστως οι opinion leaders στον κόσμο που ζούμε - lol]...

    http://www.time.com/time/photogallery/0,29307,2102191_2327695,00.html

    Σημειωτέον και ότι ΕΝΔΕΧΕΤΑΙ να παρουσιαστεί η "κυρία" αυτή και σε εκπομπή διαρκείας (ποιότητας)-δηλ. θα την προβάλουμε κιόλας! μέσα από τη ΝΕΤ (!!!) ίσως κι αύριο, στις 22:00 είναι η καθιερωμένη ώρα της εκπομπής.

    (Όποιοι θέλουν μπορούν να δουν και μέσα από το Face -στις αντίστοιχες σελίδες- αντιδράσεις του κόσμου, και να κάνουν τα δικά τους σχόλια...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Γειά σας κι από μένα κ ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη φιλοξενία.
    Δεν διάβασα ολόκληρη τη συνέντευξη, αλλά και μόνον που αποστασιοποιείται και μιλάει στο γ΄πληθυντικό(αυτοί οι Ελληνες), μου αρκεί. Η Μελίνα ή ο Μίκης δεν θα το'λεγαν αυτό ΠΟΤΕ, θα έλεγαν ΕΜΕΙΣ! Προσωπικά δεν τη συμπάθησα ποτέ, ούτε τη θεωρώ εξαιρετικό ταλέντο, πάντα νερόβραστη κ ψυχρή. Και πάντα εκτός Ελλάδος! Γιατί δεν κάνει μιά δωρεά, τώρα που η πατρίδα της το χρειάζεται? Γιατί δεν επιστρέφει τα χρήματα που -αδίκως- "τσέπωσε" ως Ευρωβουλευτής, ή Πρέσβειρα? Ούτε πιστεύω ότι δεν ξέρει ποιοί "τα φάγανε" ή ποιοί φταίνε, δόξα τω Θεώ, μέσα σε τεράστιο κ μορφωμένο κύκλο κινείται. Απλώς παραμένει αυτή που ήταν πάντα, συμφεροντολόγα.
    Οσο για μας, τους Ελληνες του "Ελλαδιστάν", δεν είμαστε κακομαθημένοι ούτε μας "χάιδεψαν" ποτέ, απλώς προσπαθήσαμε να κάνουμε τη ζωή μας πιό ευχάριστη-ίσως με λανθασμένο τρόπο- αλλά ποιός λαός δεν θα το'θελε αυτό, πόσο μάλλον αν του το προσφέρανε στο πιάτο?
    Και πληρώνουμε "μέχρι κεραίας" τα χρωστούμενα, αφήνοντας τα παιδιά μας πεινασμένα να λιποθυμάνε. Ζητάμε δικαιοσύνη και τιμωρία, επιτέλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ωχ, καταιγισμός σχολίων!! Μεγάλες στιγμές για το ταπεινό μπλόγκι μου! Οφείλω να σας απαντήσω όμως, και θα το κάνω πάραυτα:

    @Ανώνυμος(1:12): Ακριβώς φίλε μου. Άθελά της επαληθεύει ένα-ένα όλα τα στερεότυπα τα οποία καταγγέλει. Ξέρει τα πάντα χωρίς να ξέρει τίποτα, πληρώνεται χωρίς να παράγει έργο... όλα! Μάλλον είναι περισσότερο "Ελληνίδα" απ' όσο θέλει;

    @Ανώνυμος(1:23): Έχεις απόλυτο δίκιο φίλε μου! Ο ορισμός του τυχοδιωκτισμού είναι! Αλλά εντάξει, θες να είσαι τυχοδιώκτης, να είσαι! Κανείς δεν σου το απαγορεύει! Έναν ολόκληρο λαό γιατί τον βρίζεις όμως; Τι σου έκανε; Μέχρι χθες σε θαύμαζε!

    @Ανώνυμος(1:49): Φίλε μου Χάρη καλωσήρθες, και σ'ευχαριστώ για τα ευχάριστα νέα, για το ότι δηλαδή η μετάφρασή μου δεν έπεσε πολύ έξω. Σου έχω στείλει ήδη mail!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @Ανώνυμος(2:04): Εντάξει επειδή είμαι αφελής και ρομαντικός περίμενα από έναν άνθρωπο για τον οποίο η Ελλάδα έτρεφε μόνο σεβασμό, και μιλούσε πάντα με τα καλύτερα λόγια, ένα ελάχιστο δείγμα ανταπόδωσης αυτών των συναισθημάτων.
    Ίσως έχεις δίκιο, και να είναι καλύτερα τα σκληρά λόγια.
    Οπότε, θα φανώ κι εγώ αλληλέγγυος σε εσένα κατά τα λεγόμενα σου, και θα σου πω οτι προφανώς δεν έχεις ιδέα από την ελληνική πραγματικότητα για να συμφωνείς μαζί της, και θα σε καλέσω να μου υποδείξεις τις ακριβοπληρωμένες και γεμάτες ασφάλεια ελληνικές θέσεις εργασίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @Ανώνυμος(2:04)[συνέχεια]: Και επειδή συμφωνείς όπως λες μαζί της, θέλω να μου πεις αν συμφωνείς και με το ότι δεν πρέπει να πληρώνεται κάποιος χωρίς να παράγει έργο. Εφόσον λοιπόν αυτή παραδέχετε ότι ΔΕΝ παρήγαγε έργο, δεν πρέπει να επιστρέψει τα λεφτά μας, για να μας δώσει το καλό παράδειγμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @Ανώνυμος(2:22): Έτσι ακριβώς. Δεν νιώθει πλέον ούτε κατά διάνοια Ελληνίδα, είναι σαφές, και έχει την τυπική συμπεριφορά του αφελούς Ευρωπαίου που καταπίνει απερίσκεπτα κάθε ανθελληνική προπαγάνδα.

    @Ανώνυμος(2:39): Σωστά, και τα χαλασμένα ρολόγια λένε τη σωστή ώρα δυο φορές τη μέρα, έτσι; Αλίμονο αν πρέπει να δεχτούμε όλον αυτόν τον οχετό συκοφαντίας επειδή είπε και δυο πράγματα σωστά!

    @Ανώνυμος(2:44): Σ'ευχαριστώ για τα καλά λόγια και καλωσήρθες! Ναι ναι ξέρω για την προγραμματισμένη εκπομπή. Πολύ αμφιβάλω αν τελικά θα παιχτεί...
    Καλά ο Λουκάνικος είναι μορφή!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @Glyka: Καλωσήρθες Γλύκα, για να "γλυκάνεις" το μπλογκάκι μου! :)
    Γλύκα-Γλύκα πάντως, αλλά βλέπω δεν τσιγκουνεύεσαι και την πίκρα εκεί που πρέπει, ε; :) Συμφωνώ απόλυτα σε όλα όσα λες!
    Και ναι, ζητάμε δικαιοσύνη και τιμωρία! Από βρισιές και προσβολές χορτάσαμε. Ευχαριστούμε, δεν θέλουμε άλλες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Από Ανώνυμος(2:04):
    Το ζήτημα αγαπητέ Στέλιο δεν είναι να μας επιστρέψει τα λεφτά που άδικα ή δίκαια πήρε η/ο οποιοιδήποτε, αλλά να εντοπίσουμε το δομικό και πολιτισμικό/κοινωνικό πρόβλημα που αγγίζει ΚΑΙ η Μούσχουρη με αυτά που λέει και που συστηματικά εμείς (οι περισσότεροι από εμάς) αρνούμαστε να δεχτούμε λές κι έχουμε πάρει διαζύγιο με την ουσία.
    Πάντως ναι, συμφωνώ ότι όσοι συστηματικά δεν παράγουν έργο δε θα πρέπει να πληρώνονται, εκτός κι εάν μιλάμε για τα κουπόνια πρόνοιας του ταμείου ανεργίας. Επίσης νομίζω ότι έχω πολύ καλή σχέση με την ελληνική πραγματικότητα, αφού σε αντίθεση με τη Μούσχουρη στην Ελλάδα ζώ. Κι όσο για τις ακριβοπληρωμένες και γεμάτες ασφάλεια θέσεις εργασίας, υπάρχουν και μάλιστα είναι και πάρα-πάρα πολλές: Είτε σε απόλυτες τιμές αμοιβών, ή απλά σε σχέση με το (μηδενικό) παραγώμενο έργο.

    Το σημαντικό πίσω απ' όλα αυτά είναι να σιωπήσουμε κάποια στιγμή επιτέλους και ν ακούσουμε και πώς βλέπουν οι διαφωνούντες με εμάς την κατάστασή μας, διότι εκ του αποτελέσματος είναι ΒΕΒΑΙΟ ότι κάνουμε τουλάχιστον κάτι στραβά, και καλό θα ήταν να το εντοπίσουμε όσο το δυνατόν συντομότερα.
    Και μάλιστα μάλλον περισσότερο από ένα κάνουμε στραβά, συμπεριλαμβανομένης της τάσης μας να δαιμονοποιούμε και να ισοπεδώνουμε ο,τιδήποτε δε μας χαϊδεύτει στ' αυτιά (και δεν εννοώ τόσο τις ψύχραιμες κριτικές σας, όσο κάποιους άλλους υπερβολικούς
    http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.moyfanet&id=11012).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. θα μου επιτρέψετε, να θυμίσω κυρίως στους νεώτερους, ότι η κ. Μούσχουρη είχε δεχθεί σκληρή κριτική για τη στάση της την εποχή της δικατατορίας στην Ελλάδα. Ποιά ήταν αυτή? Εκκωφαντική σιωπή. Εκανε καριέρα στο εξωτερικό, ήταν μάλιστα στις μεγάλες της δόξες, και δεν βρήκε ούτε μία ευκαιρία να κάνει έστω απλά μια δήλωση γι' αυτά που συνέβαιναν τότε στη χώρα. Αντίθετα με τη φίλη της τη Μελίνα.
    Η δε επιλογή της από τον Κωστάκη για την Ευρωβουλή ήταν το λιγότερο φαιδρή και γελοία με βάση την πολιτική συνεισφορά της γυναικός μέχρι τότε αλλά και μετέπειτα όπως η ίδια ομολογεί, αλλά έγινε για λόγους καθαρά ψηφοθηρικούς. Δεν γνωρίζω πόσοι πείστηκαν από το πολιτικό ανάστημα της γυναικός και ψήφισαν ΝΔ αλλά η επιλογή της κάτι λέει για το με ποιά κριτήρια επιλέγουν οι πολιτικοί αλλά και εμείς με ποιά ψηφίζουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Για όποιον τυχόν δεν το ξέρει, τα "Λευκά ρόδα απ' την Αθήνα" είναι το "Σαν σφυρίξεις τρεις φορές" του Χατζηδάκη, αλλά με άλλα λόγια.

    Ας προσέξουμε πάντως και την εξής άποψη της κας Mouskouri: " Die Politik muss die Märkte auf vernünftige Weise öffnen, ohne die Hoheit abzugeben. Es war falsch, einfach die Grenzen zu öffnen." Ή, στα ελληνικά: " Η πολιτική πρέπει να ανοίγει λελογισμένα τις αγορές, χωρίς να απεμπολεί την εξουσία. Το άνευ ετέρου άνοιγμα των συνόρων ήταν λάθος." Μόνο νεοφιλελεύθερη δεν μπορεί να την πει κανείς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. @Ανώνυμο(2:04) που έγινε Ανώνυμος(4:08): Καταρχήν βάλε και ένα όνομα βρε αδερφέ μου να μιλάμε σαν άνθρωποι!
    Επί της ουσίας τώρα, δεν θεωρώ ότι η κα. Mouskouri αναλύει ή έστω προσπαθεί να αναδείξει κάποιο δομικό πρόβλημα της χώρας, που προφανώς παραδέχομαι οτι υπάρχει. Το μόνο που βλέπω εγώ είναι να αναμασά τα χιλοειπωμένα στερεότυπα εναντίον των Ελλήνων. Χάιδεμα αυτιών κάνει κι αυτή, αλλά απ'την ανάποδη. Απ'τη μεριά των Γερμανών. Καμία "δύσκολη αλήθεια" δεν λέει. Εύκολα ψέματα λέει. Απλά όχι τα δικά μας, των άλλων.
    Οι ακριβοπληρωμένες θέσεις σίγουρα υπάρχουν αλλά προφανώς είναι ελάχιστες (π.χ. υπάλληλοι της Βουλής, σύμβουλοι και παρασύμβουλοι υπουργών και βουλευτών, αρχισυνδικαλιστές κάποιων ΔΕΚΟ).
    Αυτό όμως δεν σημαίνει τίποτα για την πλειοψηφία των Ελλήνων, για τον μεροκαματιάρη που ψάχνει με το φανάρι για μια οποιαδήποτε δουλειά, όπου αν και όταν τη βρει του βάζουν ένσημα όποτε το θυμηθούν, και το 8ωρο είναι ξεχασμένη λέξη.

    Όποιος υποστηρίζει ότι ο μέσος Έλληνας δουλεύει λιγότερο ή απολαμβάνει περισσότερα απ' ότι ο μέσος Γερμανός, προφανώς δεν έχει επαφή με την πραγματικότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. @Ανώνυμος(4:09): Καλά το πολιτικό της ανάστημα φαίνεται να είναι υπό του μηδενός. Νιώθει πιο κοντά σε ένα κόμμα επειδή το ίδρυσε φίλος της! Καλά η περιγραφή της θητείας της ως ευρωβουλευτίνας είναι για γέλια. Σαν να μιλάει καμια χαζή ξανθιά αμερικανικής σαπουνόπερας! "Δεν ήξερα, με βάλανε εκεί κι εγώ δεν ήξερα τι έπρεπε να κάνω, οπότε τραγουδούσα από 'δω κι από 'κει!".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. @Άγγελος: Άγγελε σ'ευχαριστώ για την όπως πάντα πολύτιμη συνεισφορά σου. Δεν το ήξερα για το τραγούδι και σ'ευχαριστώ!
    Σ'ευχαριστώ και για την σωστή απόδοση της φράσης της. Όντως νεοφιλελεύθερη δεν μπορείς να την πεις, ούτε και προσπαθούσα όμως να την πω.

    Την λέω όμως ψεύτρα, πολύ γενναιόδωρη στις βρισιές αλλά πολύ τσιγγούνα στα καλά λόγια για την "παλιά πατρίδα" της, που ένιωθε περηφάνια γι'αυτήν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Συμφωνω απολυτα με τα λεγομενα σου! Αλλα μηπως μπορεις να μου διευκρινησεις κατι, γιατι επι 20 χρονια επαιρνε μισθο βουλευτη, ως τι; λινα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Καλημέρα Λίνα! Όχι βουλευτή, ευρωβουλευτή. Είχε εκλεγεί την δεκαετία του 90, οπότε για 5 χρόνια έπαιρνε τον μισθό του ευρωβουλευτή, και κατόπιν έπαιρνε την σύνταξη, μέχρι το 2010 οπότε και παραιτήθηκε από την είσπραξη της σύνταξης με μια επιστολή της, λόγω της δύσκολης κατάστασης της χώρας. Οπότε, ομολογουμένως λίγο βιαστικά, σκέφτηκα 90 με 2010 είκοσι χρόνια.
    Όμως τώρα, μια και με ρώτησες, το έψαξα, και τελικά είχε εκλεγεί το 1994, άρα τα χρόνια είναι 16 και όχι 20.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. πολύ καλή και ψύχραιμη η τοποθέτηση σου φίλε μπράβο.
    Τώρα ως μια ερμηνεία για τις δηλώσεις της mousxouri στη συγκεκριμένη
    εφημερίδα είναι η ίδια η επιλογή της εφημερίδας για τη συνέντευξή της και δεύτερον το πρόγραμμα της για συναυλίες εντός γερμανικού εδάφους είναι μια καλή διαφήμιση. Από την Ελλάδα ότι μπορούσε να πάρει το πήρε, τώρα δεν έχει άλλο να της δώσει θα ψάξει αλλού λοιπόν η κυρία θα εχει και αυξημενς αναγκες "ου γαρ έρχεται μόνον".
    Τώρα που η Ελλάδα αιμορραγεί από τις πληγές που της προκάλεσαν χρόνια οι πολιτικοί όλοι κρίνονται με τη στάση τους ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Είμαι ο Ανώνυμος 10:18 και με λένε Γρηγόρη. Προσπαθώ εδώ και καιρό να εξηγήσω σε αγαπητούς φίλους Σκανδιναβούς (έζησα 20 χρόνια εκεί) ότι δεν φταίνε ΟΛΟΙ οι Έλληνες για ΟΛΑ. Και ότι ΔΕΝ φταίει η Ελλάδα για ΟΛΑ. Έχω πείσει αρκετούς. Διαπιστώνω ωστόσο ότι είναι δυσκολότερο να συνεννοηθούμε μεταξύ μας. Παιδιά, οι περισσότεροι από εμάς δεν χρωστάμε (διάβάστε όσα έγραψα πριν). Και επιμένω, πως αν μας γέμισαν με κάρτες και δάνεια, τραβώντας μας κυριολεκτικά από το μανίκι (θυμάστε τις νεαρές έξω από υποκατασήματα τραπεζών που σε ρωτούσαν αν θέλεις VISA;)δεν είναι αποκλειστικά δική μας η ευθύνη, είναι και δική μας αλλά όχι αποκλειστικά δική μας. Ο πατέρας μου και ο παθερός μου, για παράδειγμα, έλεγαν: "Μην μπλέκεσαι με τράπεζες". Μόνο που εμείς είμαστε μια άλλη γενιά, που μπορεί να γεννηθήκαμε σε μια φτωχή Ελλάδα (είμαι 55 χρόνων) αλλά που μεγαλώσαμε σπουδάζοντας ή δουλεύοντας ή και τα δύο και δημιουργήσαμε μιαν εντελώς διαφορετική εικόνα για τη ζωή. Την οποία ήρθαν να βελτιώσουν κάποιες ευκολίες, όπως δάνεια, κάρτες, εκ των οποίων ΠΟΛΛΑ πληρώθηκαν. η Εφορία έπαιρνε ό,τι ζητούσε και όλα μέλι γάλα. Μέχρι που μας είπαν ότι χαλάγαμε περισσότερα από όσα κερδίζαμε. και ρωτάω εγώ ο ανόητος τώρα (μεταφραστής είμαι): Όταν εγώ μετέφραζα ένα βιβλίο, ζητούσα ένα Α ποσό και μου το έδιναν ΠΟΥ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΚΛΕΒΑ το κράτος, την εφορία ή οποιονδήποτε Γερμανό ή οποιαδήποτε Νάνα; Διότι 20% παρακράτηση φόρου είχα και τότε και το κρατούσαν. Το ΤΕΒΕ έγινε ΕΑΑΑ και συνεχίζω να το πληρώνω, όταν μπορώ πλέον. ΠΟΥ< ΠΟΤΕ< ΠΟΙΟΝ έκλεψα, αγαπητοί φίλοι; Αρα δεν πήγε κατά διαβόλου από μένα και από άλλους σαν εμένα η Ελλάδα. Και τι έγινε θα πείτε; η Ελλάδα δεν είχε ποτέ πολιτικούς, δεν είχε ποτέ εθνική αστική τάξη να ρίξει λεφτά στη χώρα. Και με τα χρόνια, με τις πελατειακές σχέσεις, βρεθήκαμε να κοιτάζουμε μια κοινωνία συνενοχής. Ως προς την πολιτική της εξέλιξη ωστόσο. το οικονομικό κραχ είναι αποτέλεσμα ενός γενικότερου κύκλου κρίσης, τον οποίον λίγο πολύ γνώρισε κάθε γενιά σε όλο τον κόσμο. Μην ψάχνουμε λοιπόν για φταίχτες ανάμεσά μας, ας ψάξουμε αλλού, στην συσσώρευση του κεφαλαίου, στο χρήμα δίχως παραγωγή πίσω του (πρωτάρηδες είμαστε εμείς σ' αυτά) και σε πολλά άλλα (hedge funds etc). Απλώς το τοίχωμα της παγκόσμιας οικονομικής αρτηρίας ήταν πολύ λεπτό στην Ελλάδα, γιατί έτσι γίνεται συνήθως (βλ. Ιρλανδία, Πορτογαλία και πάει λέγοντας). Ας ερωτηθεί η Νάνα για τα πλεονασματικά της Γερμανίας, για τη μη άυξηση μισθών των Γερμανών επί 15 χρόνια και ας δούμε τι έχει να πει. Άλλωστε τα ξέρει καλύτερα τα της Γερμανίας από τα της Ελλάδας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. @Ανώνυμος(9:00): Σ'ευχαριστώ φίλε μου για τα καλά λόγια. Έτσι είναι, δυστυχώς. Όπου φυσάει ο άνεμος. Όπου δηλαδή δίνουν τα περισσότερα λεφτά. Ούτε ιδεολογίες υπάρχουν, ούτε πατρίδες, τίποτα.

    Είναι όμως άλλο πράγμα να είσαι άπατρις επειδή π.χ. είσαι αναρχικός και δεν πιστεύεις σε εθνοτικές διακρίσεις, πράγμα σεβαστό απόλυτα κατ'εμέ, και άλλο πράγμα να έχεις εκμεταλευτεί την πατρίδα σου όσο δεν πάει, κάθε δεύτερη φωτογραφία σου να έχει από πίσω την Ακρόπολη ή ένα αρχαίο άγαλμα, και ξαφνικά επειδή θα κυκλοφορήσεις δίσκο στη Γερμανία να κάθεσαι να βρίζεις την πατρίδα σου μαζί τους. Λίγη τσίπα επιτέλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. @Γρηγόρης Κ: Φίλε Γρηγόρη δεν μπορείς να φανταστείς πόσο σε νιώθω! Έχω κι εγώ φίλους από Δανία και Σουηδία που μου μεταφέρουν το τι λέγεται εκεί πάνω για την Ελλάδα και έχω φρίξει!

    Βέβαια, τώρα πια που η κρίση έχει γενικευθεί σε όλη την Ευρωζώνη, το παραμυθάκι της Ελλάδας ως το κακό μαύρο πρόβατο έχει αρχίσει να ατονεί, αλλά ειδικά πέρσι, έπρεπε κάθε τόσο να προσπαθώ να τους πείσω ότι δεν φταίει η Ελλάδα για την Ευρωζώνη, ούτε πολύ περισσότερο ο μέσος Έλληνας για την κατάσταση της Ελλάδας!!! Δεν χρειάζεται όμως πολύ. Δυο-τρία λογικά επιχειρήματα συνήθως αρκούν, εκτός φυσικά αν ο άλλος είναι ο Πορτοσάλτε, ή ο Μπάμπης.
    Όσο για τις κάρτες, όχι μόνο έξω από τράπεζες, αλλά και στα σουπερμάρκετ ακόμα ήταν πρόθυμες να σου τις δώσουν!
    Όσο γι'αυτό που λες, το "ΠΕΙΤΕ ΜΟΥ ΠΟΥ ΕΚΛΕΨΑ" δεν μπορείς να φανταστείς πόσες φορές το έχω πει, και πόσες φορές έχω ακούσει να το λένε άνθρωποι γύρω μου! Κι άντε να έκλεψα εγώ δυο δραχμές. Τα δισεκατομύρια που κλέβουν αυτοί και γίνονται βίλες, θαλαμηγοί, γάμοι στο Παρίσι; Τι γίνεται μ'αυτά; Θα τιμωρηθεί κανείς ποτέ; Χωρίς να τιμωρηθεί κανείς γι'αυτά, τολμάς να κατηγορείς εμένα;
    Έχουν το ΘΡΑΣΣΟΣ όλοι αυτοί που τα'χαν στη ζωή τους όλα έτοιμα, που έχουν γίνει πλούσιοι από το δικό μας υστέρημα, να σε δείχνουν με το δάχτυλο και να σου λένε πως έφταιξες;

    Ε όχι, φτάνει πια!

    Ναι, να κάνουμε αυτοκριτική όλοι μας, ναι, να αλλάξουμε τρόπο σκέψης σε κάποια πράγματα, αλλά να π.χ. κυρία Mouskouri, σ'αυτά τα 16 χρόνια εσύ έχεις ΚΛΕΨΕΙ (νόμιμα, δεν λέω, αλλά παρόλ'αυτά δεν ήταν ανήθικο; δεν ήταν κλοπή;) από την χώρα αυτή τόσα που εγώ δεν θα δω ούτε ζωγραφιστά σε όλη μου τη ζωή! Ε να με βρίζεις κιόλας πάει πολύ, δεν νομίζεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Η αίσθηση που αφήνει αυτή η κυρία μιλώντας σήμερα σε κάποια σαν και μένα που είμαι τριάντα και ούτε οι γονείς μου καν άκουγαν ποτέ τα τραγούδια της, είναι όπως όταν κατεβάζεις από το πατάρι τα χειμωνιάτικα-ένα παλιομοδίτικο πουλόβερ με οσμή ναφθαλίνης που αναρωτιέσαι, θα το βάλω φέτος ή να το πετάξω? Κατά τ'άλλα, η διεστραμμένη δημοσιογραφία δείχνει να ξέρει καλά τη δουλειά της...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Η όμορφη αυτή φωνή προφανώς ΔΕΝ έχει ακούσει ποτέ τίποτα για τις προς την ελλάδα οφειλόμενες ΕΝΤΟΚΕΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΕΣ ( και ιταλικές ?? και βουλγαρικές ?? ) πολεμικές αποζημιώσεις ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. @Ανώνυμος(12:09): Πραγματικά πολύ παραστατική η παρομοίωση σου!! :) Το κακό είναι ότι το συγκεκριμένο παλιομοδίτικο πουλόβερ δίνει και συνεντεύξεις! :)

    @Ανώνυμος(4:10): Καλά εδώ δικαιολόγησε το σηκωμένο δάχτυλο του Focus, και περιμένεις να έθετε ποτέ θέμα αποζημιώσεων; Κάτι τέτοια πρέπει να τα ξεχάσουμε και να γίνουμε καλοί Ευρωπαίοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Αλλο ενα ΜΗΔΕΝΙΚΟ στην υπηρεσία της λογικής Πάγκαλου "Επειδή ΕΓΩ δεν έκανα τη δουλειά μου καί ψήφιζα 30 χρόνια ελλειματικούς προυπολογισμούς, διόριζα κομματόσκυλα, πέταγα καί πετάω λεφτά από το παράθυρο, σε εργα βιτρίνας, ολυμπιακούς, μίζες καί τώρα καί ... τζαμί, καί δεν έκανα τίποτε γιά τη δημόσια διοίκηση καί τη φοροδιαφυγη΄, ΦΤΑΙΜΕ ΟΛΟΙ καί ΠΛΗΡΩΣΤΕ ΕΣΕΙΣ". Αυτό το μηδενικό πού ετυχε να έχει καλή φωνή(ισως) εκανε καί ευρωβουλευτής, εκπροσωπώντας υποτίθεται τη χώρα(καί πληρωνόμενη ΑΔΡΟΤΑΤΑ) . Τι ακριβώς έκανε γιά τη χώρα;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. @Μήτσος: Καλωσήρθες Μήτσο! Προφανώς και δεν έκανε τίποτα απ'αυτό το πόστο, κατά δική της ομολογία! Αλλά μάλλον εμείς φταίμε και γι'αυτό,ε; Τα λεφτά όμως τα τσέπωνε μια χαρά, και τώρα μας βρίζει κιόλας για ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Διάβασα άλλη μια φορά, λίγο πιο προσεκτικά τη συνέντευξη και..δεν καταλαβαίνω γιατί τόσος ντόρος πια για μια ακόμα ξεπουλημένη? Οι πολιτικοί μας τα έχουν ξεπουλήσει όλα χρόνια τώρα, γιατί μας κάνει εντύπωση για τους τραγουδιστές?

    Σύμφωνοι, η φύση της έδωσε μια εκπληκτική φωνή αλλά την αδίκησε σε ήθος, ψυχή και ανάστημα.

    Δεν εξηγείται αλλιώς το ότι αδειάζει τόσο άκομψα μετά από τόσα χρόνια τον Θεωδοράκη, τον συνθέτη ΑΚΡΙΒΩΣ εκείνων των τραγουδιών που την ανέδειξαν.

    Και δεν εξηγείται αυτό το υπεράνω υφάκι της για τους Έλληνες πολιτικούς, τη στιγμή που η ίδια υπήρξε Ευρωβουλευτής για 5 χρόνια. Της πήρε δηλαδή πέντε χρόνια για να καταλάβει ότι δεν της ταιριάζει? Ο παχυλός μισθός της ταίριαζε? Η σύνταξη που τσέπωσε από το Ελληνικό Δημόσιο μήπως?

    Μη γελιέστε. Η Μούσκουρη είναι αναπόσπαστο κομμάτι του σάπιου κατεστημένου που οδήγησε την Ελλάδα σε αυτό το χάλι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. @kouroubel: Γεια σου και πάλι kouroubel! Δεν νομίζω πως το θέμα μας είναι αν είναι τραγουδιστές ή οτιδήποτε άλλο, αλλά το τι απήχηση έχουν, πόσοι άνθρωποι θα ακούσουν αυτά που θα πουν. Εν προκειμένω μιλάμε για μεγάλη απήχηση, για μια γυναίκα διάσημη σε όλη την Ευρώπη. Άρα νομίζω πως ορθώς ασχολούμαστε, και ειλικρινά θα περίμενα μια κάποια απολογία της κάποια στιγμή. Έστω αυτό.

    Συμφωνώ κατά τ'άλλα απόλυτα σε όσα λες. Λίγη ντροπή δεν θα έβλαπτε, πραγματικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. .....Και ο τραγικός ισχυρισμός της, ότι οι Έλληνες δανείζονται χωρίς να επιστρέψουν τα δανεικά, πού βασίζεται;.....
    μήπως στο διογκούμενο κίνημα "ΔΕ ΧΡΩΣΤΆΜΕ ΔΕ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ";;;;;;; Θωμας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Θωμά καλωσήρθες! Κοίτα, με το "ΔΕΝ ΧΡΩΣΤΑΜΕ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ" δεν μπορώ να πω ότι είμαι αλληλέγγυος. Καταλαβαίνω βέβαια την αγανάκτησή τους, την οργή τους, αλλά δεν το θεωρώ ως την ενδεδειγμένη μορφή αντίδρασης. Σ'αυτήν την περίοδο που περνάμε, με το να στερούμε κι άλλους πόρους από το κράτος δεν μου φαίνεται ότι καταφέρνουμε κάτι.
    Καταλαβαίνω βέβαια τι θες να πεις, αλλά πρώτον από αυτά τα κινήματα κανείς δεν δικαιούται να χαρακτηρίσει μια ολόκληρη χώρα, και ακόμα και οι υπέρμαχοι αυτών των κινημάτων, δεν διανοήθηκαν ποτέ πιστεύω να μην πληρώσουν π.χ. φόρο εισοδήματος, παρά εξαντλούν την αντίδρασή τους σε πράγματα όπως διόδια π.χ. ή το χαράτσι στο λογαριασμό της ΔΕΗ, όπου υπάρχουν και κάποια βάσιμα νομικά επιχειρήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Πρέπει να πέρασε από δω και ο Ζουγανέλης. Σε δηλώσεις του αναφέρεται στα ίδια που έγραψα παραπάνω, δηλαδή για ανάστημα, Θεοδωράκη και χαρταετό στο Ευρωκοινοβούλιο...

    http://www.youtube.com/watch?v=KUhnnssoQ_c

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Μάλλον θα έκανε μια βολτίτσα από'δω, ναι, και μάλλον πρόσεξε ιδιαίτερα τα σχόλιά σου! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή